۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۵۷

نماینده مردم کرج در مجلس:

نرخ رشد جمعیت کشور باید به بالای ۲ درصد برسد

نرخ رشد جمعیت کشور باید به بالای ۲ درصد برسد

کرج- نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس گفت: نرخ کنونی رشد جمعیت کشور قابل قبول نبوده و باید به بالای ۲ درصد برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباسی عصر سه‌شنبه در آئین واگذاری زمین به ۲۲۰ خانوار دارای سه فرزند البرز بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: یکی از چالش‌هایی که کشور با آن مواجه شده است، پیر شدن جمعیت و کاهش جمعیت جوان کشور است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: امروز حتی غربی‌ها که شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» را می‌دادند به اشتباه خود پی برده‌اند.

نرخ رشد جمعیت در کشور با سیر نزولی مواجه شده است

وی بیان کرد: نرخ رشد جمعیت در کشور با سیر نزولی مواجه شده است اگر این روند را متوقف نکنیم لطمات جبران‌ناپذیری به کشور خواهد خورد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از خانواده و افزایش رشد جمعیت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تصویب کرد که تأثیرات مثبتی داشته است.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ رشد جمعیت زنگ خطری برای آینده است، خاطرنشان کرد: نرخ کنونی رشد جمعیت کشور قابل قبول نبوده و باید به بالای ۲ درصد برسد، در غیر این صورت با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

عباسی تصریح کرد: اگر این روند نزولی ادامه پیدا کند و به پایین‌تر از ۱.۶ برسد جمعیت ما در سال ۱۴۳۰، به ۳۵ میلیون نفر خواهد رسید و این یک زنگ خطری است که باید برای آن تمهیداتی اندیشیده می‌شد.

وی افزود: از اولین اقداماتی که در مجلس یازدهم صورت گرفت، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بود که بتواند این روند نزولی را بازگرداند و با حمایت‌ها و مشوق‌های متنوع حتی روند صعودی گردد و جمعیت از ۸۵ میلیون نفر نیز فراتر رود.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس خاطرنشان کرد: دولت و مجلس با درک صحیحی از این شرایط در حال اجرای برنامه‌های مؤثری برای افزایش جمعیت و حمایت از خانواده هستند.

وی متذکر شد: بر این اساس ۱۱۰ قطعه زمین به ۲۲۰ خانواده بالای سه نفر فرزند که مشمول قانون جوانی جمعیت هستند به قید قرعه زمین جهت ساخت مسکن ویلایی دو طبقه واگذار می‌شود.

کد خبر 5827769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha