۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰

زلنسکی:مسکو اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا موادمنفجره کارگذاشته است!

زلنسکی:مسکو اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا موادمنفجره کارگذاشته است!

رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که نیروهای روسیه در اطراف ساختمان و تاسیسات نیروگاه اتمی زاپروژیا مواد منفجره کار گذاشته و قصد دارند حمله احتمالی را به گردن کی‌یف بیندازند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمز آو اسرائیل، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در گفت‌وگو با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی وی مدعی شد که روسیه در حال برنامه‌ریزی برای «تحریکات خطرناک» پیرامون نیروگاه اتمی زاپروژیا است که هم‌اکنون در تصرف روسیه قرار دارد.

زلنسکی در گفت‌وگو با رئیس جمهور فرانسه گفت: به امانوئل ماکرون هشدار دادم که نیروهای اشغالگر، در تدارک تحریکات خطرناک در نیروگاه زاپروژیا هستند!

وی افزود: به همراه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توافق کردیم تا شرایط را تا اوضاع را تا حد امکان تحت کنترل داشته باشیم.

زلنسکی همچنین در نطق شبانه خود به نقل از سازمان اطلاعات اوکراین، مدعی شد که «روسیه اشیایی مشابه مواد منفجره را در این نیروگاه جاسازی و نصب کرده است.»

وی در ادامه نیز گفت که «شاید این اشیا برای شبیه‌سازی حمله به نیروگاه آنجا کار گذاشته شده یا شاید هم سناریوی دیگری در کار است اما در هر صورت، دنیا نظاره‌گر آن است. تشعشعات برای همه مردم جهان تهدید است.

این در حالی است که ارتش اوکراین پیش‌تر ادعای زلنسکی درباره مواد منفجره را مطرح کرده و درباره «آماده‌سازی احتمالی اقدام تحریک‌آمیز در قلمرو نیروگاه اتمی زاپروژیا در آینده نزدیک» هشدار داده بود.

ارتش اوکراین مدعی شده بود که «اشیا خارجی شبیه به مواد منفجره روی سقف راکتورهای سوم و چهارم نیروگاه تعبیه شده است. انفجار این مواد، نباید به واحدهای برق آسیبی وارد کند اما می‌تواند تصویری باورپذیر از بمباران اوکراین ایجاد کند.»

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰)، مسکو و کی‌یف همواره یکدیگر را درباره به خطر انداختن نیروگاه زاپروژیا و وقوع فاجعه اتمی متهم کرده‌اند.

کد خبر 5828335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha