۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۵۹

نظامی بازنشسته فرانسوی:

ضدحملات ارتش اوکراین محکوم به شکست است

ضدحملات ارتش اوکراین محکوم به شکست است

یک ژنرال بازنشسته ارتش فرانسه می‌گوید: برتری روسیه در جبهه نبرد مانع موفقیت ضد حملات اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، یک ژنرال بازنشسته فرانسوی پیش‌بینی کرد که اوکراین نمی‌تواند در ضد حملات خود به موفقیتی دست یابد.

«ژان برنارد پیناتل» ژنرال بازنشسته فرانسه در مصاحبه ای ویدئویی با تاس گفت: ضدحملات ارتش اوکراین محکوم به شکست است، زیرا ارتش روسیه بر اوکراین از همه جهات برتری دارد.

این نظامی بازنشسته فرانسه با تاکید بر توانمندی نظامی روسیه در جبهه نبرد افزود که مطلقاً به موفقیت ضدحمله اوکراین اعتقاد ندارد. روس ها برتری هوایی قابل توجهی دارند. آنها در زمین نیز دست برتر را دارند. حتی خود اوکراینی ها نیز اذعان می‌کنند که آنها روزانه ۴هزار گلوله شلیک می کنند، این در حالی که این رقم برای روسیه ۲۰ هزار گلوله است.

برنارد پیناتل همچنین گفت: در نسبت تلفات در تجهیزات و نیروهای نظامی نیز وزنه به نفع روسیه است. این نظامی بازنشسته فرانسه تاکید کرد که ارتش اوکراین به شدت از کمبود منابع انسانی رنج می برد.

دو مقام غربی و یک مقام ارشد نظامی آمریکا چندی پیش در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» اذعان کردند که پیش‌بینی آنها از توان دفاعی و توانمندی‌های ارتش اوکراین اشتباه بوده و ضدحملات ارتش اوکراین تاکنون هیچ دستاورد مهمی نداشته است.

ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه‌ها پیش مقامات و رسانه‌های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمده است.

کد خبر 5828718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha