۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۲۰:۳۸

فرماندار اشنویه:

اشنویه به‌عنوان شهر گردشگری کشاورزی معرفی می‌شود

اشنویه به‌عنوان شهر گردشگری کشاورزی معرفی می‌شود

ارومیه - فرماندار اشنویه گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های بالای گردشگری و کشاورزی در این شهرستان سعی می‌شود اشنویه به‌عنوان شهر گردشگری کشاورزی معرفی شود.

به‌گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی ترابی، عصر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه ششمین دوره جشنواره گیلاس اشنویه اظهار کرد: این جشنواره با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری و ظرفیت‌های کشاورزی اشنویه برای ششمین دوره متوالی در این شهرستان برگزار می‌شود.

فرماندار اشنویه افزود: در سال‌های اخیر با اقدامات انجام شده شاهد توسعه و پیشرفت اشنویه در عرصه‌های مختلف بوده و این تلاش جهادی و شبانه‌روزی ادامه خواهد داشت.

ترابی ادامه داد: اشنویه قطب گیلاس ایران بوده و از از ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت باغات آن ۸۱۸ هکتار مربوط باغات گیلاس بوده که امسال ۵۰۰ تن از این میوه به کشورهای روسیه، هندوستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

وی تصریح کرد: همچنین بیش از ۱۰ هزار هکتار باغ سیب در این شهرستان وجود دارد که سالانه ۲۰۰ هزار تن سیب تولیدی اشنویه به کشورهای اروپایی، هندوستان روسیه و عراق صادر می‌شود.

فرماندار اشنویه گفت: روستاهای گردشگری اشنویه نیز یکی دیگر از ظرفیت‌های این شهرستان برای جذب گردشگر است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی هم در این مراسم گفت: مرزهای امن و مشترک این استان با سه کشور همسایه، زمینه ساز صادرات محصولات کشاورزی بویژه انواع میوه را فراهم کرده است.

رضا ابراهیمی اظهار کرد: در سایه امنیت و آرامش موجود، امکان صادرات انواع محصولات کشاورزی استان به کشورهای مختلف فراهم شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: اگر بتوانیم صنایع تبدیلی را توسعه دهیم درآمد کشاورزان از محصولات تولیدی بیشتر خواهد شد.

ششمین جشنواره کشوری گیلاس اشنویه با حضور چشمگیر باغداران، فعالان بخش کشاورزی و ادارات مختلف به مدت سه روز، ۱۴، ۱۵ و ۱۶ تیر ماه در حال برگزاری است.

اشنویه یکی از قطب‌های تولید گیلاس در منطقه است و سطح زیر کشت این محصول به ۸۱۸ هکتار رسیده که از این میزان ۴۹۸ هکتار بارده و ۳۲۰ هکتار غیربارده است و امسال بیش از ۲ هزار تن محصول از باغات این شهرستان برداشت شده است.

ارقام گیلاسی که در این شهرستان کشت می‌شود شامل تکدانه‌ای مشهد، خوشه‌ای، زرد دانشکده، سفید ارومیه و نوع محلی به نام (خومالی) است که این نوع گیلاس مزه و کیفیت عالی و خواهان زیادی دارد.

شفافیت رنگ، طعم و عطر مطبوع و کیفیت مطلوب گیلاس اشنویه موجب شده تا این محصول مشتریان زیادی در داخل و خارج از کشور برای خود دست و پا کند.

کد خبر 5828767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha