۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۷

رئیس هیئت نجات‌غریق و غواصی استان همدان:

شنا در محدوده سدها و بندهای انحرافی استان همدان ممنوع است

شنا در محدوده سدها و بندهای انحرافی استان همدان ممنوع است

همدان- رئیس هیئت نجات‌غریق و غواصی استان همدان گفت: شنا در محدوده سدها و بندهای انحرافی استان همدان ممنوع است.

جمال لطیفی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به خطر غرق‌شدگی اظهار کرد: چند وقت اخیر سازمان پزشکی قانونی کشور آمار غرق‌شدگان در سال ۱۴۰۱ را یک هزار و ۵۷۱ نفر اعلام کرد که واقعاً آمار تلخ و قابل توجهی است.

وی افزود: کمیته پیشگیری از غرق شدگی ما همواره در آستانه تابستان و با گرم شدن بیش از حد هوا به تمام شهروندان هشدار می‌دهد که از شنا در محدوده سدها، رودخانه‌ها، بندهای انحرافی و استخرهای کشاورزی به شدت خودداری کنند.

رئیس هیئت نجات‌غریق و غواصی استان همدان با بیان اینکه با شروع تابستان نگرانی‌های ما چندین برابر افزایش پیدا می‌کند، گفت: متولیان سدها باید با توجه به عدم آشنایی مردم استان با اصول ورزش شنا، تدابیر خاصی بیندیشند تا از وقوع حوادث جلوگیری شود.

لطیفی خاطرنشان کرد: هیئت نجات‌غریق و غواصی استان‌همدان وظیفه امنیت اماکن آبی دارای مجوز را بر عهده دارد اما این آمادگی را داریم که در صورت حمایت مسئولان و تأمین منابع مالی و امکانات، هرگونه همکاری و امدادرسانی را در سه ماهه تیر، مرداد و شهریور داشته باشیم.

وی با اشاره به لزوم فعال شدن گشت، بیان کرد: باید در اطراف سدهای اکباتان، سرخ‌آباد، سد سرابی تویسرکان، آبگیر گیان نهاوند، کبودرآهنگ آبگیر سوباشی، آبگیر بالای استخر عباس‌آباد و دریاچه قایق‌رانی عباس‌آباد این گشت‌ها حضور داشته باشند.

رئیس هیئت نجات‌غریق و غواصی استان همدان عنوان کرد: اولین پیشنهاد هیئت نجات‌غریق و غواصی استان‌همدان به‌عنوان متولی امنیت در مکان‌های آبی مجاز این است که در سدها پست‌های گشت زنی با همکاری اداراتی مانند هلال‌احمر، آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و آتش‌نشانی فعال شود.

وی افزود: همچنین فنس کشی حریم آبگیرها و نصب علائم هشدار دهنده نظر خطر مرگ، شنا کردن اکیداً ممنوع و … تأثیر بسزایی در این فرایند خواهد داشت.

کد خبر 5829359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha