۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۱

حج تمتع ۱۴۰۲ ؛

اولین دعای کمیل مدینه پس از ایام تشریق برگزار شد

اولین دعای کمیل مدینه پس از ایام تشریق برگزار شد

حجاج ایرانی نخستین دعای کمیل پس از انجام اعمال و مناسک حج را در شهر پیامبر رحمت و مهربانی قرائت کردند. 

به گزارش خبرنگار مهر، در اولین پنجشنبه پس از انجام اعمال و مناسک حج، زائران ایرانی مدینه بعد نخستین دعای کمیل خود را در کنار بارگاه نبوی و ائمه بقیع قرائت کردند.

در شرایطی که نزدیک به ۱۰ هزار نفر از زائران مدینه بعد وارد شهر پیامبر شده اند، پنجشنبه شب هتل های محل استقرار حجاج ایرانی میزبان برگزاری دعای روحبخش کمیل بود.

مراسم دعای کمیل در دو هتل مدینه به صورت متمرکز برگزار شد که در هتل المفتی آیت الله اختری جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج در ایام مدینه ضمن تبریک عید غدیر خم به زائران ایرانی از آنها خواست فرصت حضور در مدینه و کنار بارگاه منور پیامبر رحمت و مهربانی را غنیمت شمرده و در کنار ائمه بقیع به راز و نیاز بپردازند.

وی همچنین زیارت حضرت محمد(ص) را معادل یک حج دانست و گفت: دختر گرامی ایشان حضرت فاطمه زهرا (س) فرمودند که این زیارت در زمان حیات و ممات پیامبر همین ثواب و ارزش را دارد.

آیت الله اختری با بیان این که زائر خانه خدا باید از دستاوردهای حج در برگشت به ایران محافظت کند، گفت: امیدوارم حج زائران ایرانی مقبول درگاه الهی قرار گرفته و در برگشت به کشور هم از دستاوردهای آن مراقبت می کنند.

وی در پایان از حجاج ایرانی خواست نسبت به عرض ارادت به پیشگاه ائمه بقیه و اهل بیت کوتاهی نکنند و در همین سرزمین با امام زمان(عج) تجدید بیعت کنند.

در ادامه دعای روحبخش کمیل با نوای مدال اهل بیت سیدرضا نریمانی و زمزمه زائران و حجاج ایرانی قرائت شد. در هتل دیگر نیز حاج مهدی سروری دعای کمیل را برای زائران قرائت و در رثای ائمه بقیع مدیحه سرایی کرد.

کد خبر 5829751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha