۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۷

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان همدان:

تبعیت از ولایت و رهبری چشم طمع دشمنان را کور خواهد کرد

تبعیت از ولایت و رهبری چشم طمع دشمنان را کور خواهد کرد

همدان- مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان همدان گفت: اگر از نعمت ولایت و رهبری تبعیت کردیم جامعه مقتدری خواهیم شد که دشمنان چشم طمعشان نسبت به این مرز و بوم کور خواهد شد.

حجت الاسلام محسن تیموری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک عید غدیر، عید امامت و ولایت، اظهار کرد: یکی از آیاتی که بعد از واقعه غدیرخم نازل شد و هر شیعه امیرالمومنین (ع) را به وجد می‌آورد، آیه «الْیوْمَ یئِسَ الَّذِینَ کفَرُوا مِنْ دِینِکمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ» است که در این آیه آمده است: «امروز آنان که کفر ورزیده‌اند، از دین شما و از اینکه بتوانند بر آن آسیب رسانند نا امید گشتند. پس شما از آنان بیمناک نباشید و از من بترسید.»

وی در تفسیر این آیه عنوان کرد: یکی از نکاتی که در این آیه وجود دارد این است که چه می‌شود، جامعه‌ای به این حد از اقتدار برسد که دشمنان از طمع در آن جامعه ناامید شوند و نکته دوم، ترس از خداوند است.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان همدان در خصوص نکته اول، با بیان اینکه ویژگی‌های یک جامعه مقتدر که دشمنان از دخل و تصرف در آن جامعه ناامید شوند، چه مواردی است؛ تشریح کرد: آیا آزادی‌های اجتماعی و رعایت حقوق بشر می‌تواند، جامعه را به این حد برساند؟ آیا صنعت، پیشرفت‌های علمی، انرژی هسته‌ای و امثالهم می‌تواند جامعه را به آن حد از اقتدار برساند که دشمنان از طعم درآن جامعه ناامید شوند؟ و آیا جهاد در راه خدا می‌تواند جامعه را به این حد برساند که دشمنان از طعم در آن جامعه نا امید شوند؟

حجت الاسلام تیموری یادآور شد: این سه مورد، هر چند برای یک جامعه لازم است؛ اما آیا صرف رعایت حقوق بشر و آزادی‌های اجتماعی کفایت می‌کند؟ مطمئناً خیر. چراکه آزادی‌های اجتماعی و رعایت حقوق بشر، یک اصل است که ضمانت اجرایی نیاز دارد.

وی در این زمینه به سخنان امام (ره) و نقش ولایت فقیه در تحقق چنین جامعه‌ای اشاره کرد و افزود: علم و پیشرفت و صنعت اگرچه لازم است اما اینکه فکر کنیم، اقتدار وابسته کامل به این است، این‌طور نیست که صرفاً باعث اقتدار شود.

حجت الاسلام تیموری به قیام سرنگونی دیکتاتوری در نتیجه قیام مردم ایران و تأثیرات ولایت در آنها اشاره کرد و گفت: اگر دفاع مقدس باعث این عظمت شده است، علاوه بر جهاد، تجلی ولایت در دفاع مقدس بود.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان همدان با بیان اینکه اگر دشمنان جایی از دخل و تصرف در جامعه ناامید می‌شوند، که کشور و جامعه مقتدر باشد و جامعه‌ای مقتدر است که اِعمال ولایت و رهبری در آن وجود داشته باشد، گفت: همان موردی که خداوند می‌فرمایند، «الْیوْمَ یئِسَ الَّذِینَ کفَرُوا مِنْ دِینِکمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ»، اینکه امروز دشمنان از طمع در جامعه شما ناامید شده‌اند، علت آن ولایت آقا امیرالمومنین (ع) و در امتداد، ولایت ائمه اطهار (علیهم السلام) و در امتداد غیبت آقا امام زمان (عج)، ولایتی است که از این سرچشمه نشأت بگیرد.

وی با تصریح بر اینکه این موضوع، چیزی نیست جز ولایت مطلقه، فقیه؛ ادامه داد: و حال باید توجه داشت که در این آیه آمده است «… وَاخْشَوْنِ»، یعنی از من بترسید؛ این موضوع به این معنا است که اگر قدر این نعمت را دانستید، اینجا است که شما عاقبت بخیر می‌شوید و به نتیجه مطلوب می‌رسید.

حجت الاسلام تیموری خاطرنشان کرد: امروز، نعمت ولایت و رهبری که در امتداد رهبری معصومین «علیهم السلام» است، به ایران اسلامی داده شده، اگر تبعیت کردیم، هم جامعه مقتدری خواهیم شد که دشمنان چشم طمعشان نسبت به این مرز و بوم کور خواهد شد، و هم اینکه عاقبت بخیر خواهیم شد، اما اگر قدر ولایت و رهبری را ندانیم و تبعیتمان ضعیف باشد، آن وقت است که سرنوشتمان مثل مردم کوفه می‌شود.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان همدان تصریح کرد: خدای نکرده، نکند که کوتاهی کنیم امیدواریم که این ولایت گسترش یابد.

کد خبر 5829965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha