۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۷

توسط مرکز ایران و فرانسه؛

دوره تابستانی «آموزش تمدن و زبان فارسی» برگزار می‌شود

دوره تابستانی «آموزش تمدن و زبان فارسی» برگزار می‌شود

مرکز ایران و فرانسه Centre Franco Iranien با همکاری دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران دوره تابستانی «آموزش تمدن و زبان فارسی» را همانند دوره‌های گذشته به صورت برخط برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز ایران و فرانسه Centre Franco Iranien با همکاری دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران دوره تابستانی «آموزش تمدن و زبان فارسی» را همانند دوره‌های گذشته به صورت برخط برگزار می‌کند.

ناهید شاهوردیانی استاد دانشگاه تهران، نویسنده و محقق، روح الله حسینی استاد دانشگاه تهران، نویسنده و شاعر، ژان کلود ووآزن نویسنده، محقق، باستان شناس و متخصص تاریخ و تمدن ایران و سید وحید یعقوبی مدرس زبان فارسی و پژوهشگر حوزه فرهنگ و ادبیات فرانسه از مدرسان این دوره هستند.

این دوره آموزشی از دهم ژوئیه تا شانزده سپتامبر ۲۰۲۳ (۱۹ تیرماه تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۲) در سه سطح ابتدایی، میانی و پیشرفته برگزار می‌شود.

در این دوره از کلاس می‌توان علاوه بر شناخت تمدن و فرهنگ ایرانی، شعر و ادبیات کلاسیک و جدید فارسی به آشنایی فارسی آموزان با سامانه‌های برخط آموزش زبان فارسی، فیلم و سریال به زبان فارسی، سایت‌ها خبری به زبان فارسی و نیز موتورهای جستجوگر فارسی در اینترنت و کار با ابزار فارسی در فضای سایبر آموزش داده می‌شود.

همچنین رویکرد آموزشی این دوره‌ها مبتنی بر خود آموزی، زبان آموز محور و مواد درسی و سرفصل‌ها آموزشی بر اساس روش‌های آموزشی مراکز علمی، آموزشی و دانشگاهی کشور ایران و فرانسه تدوین و ارائه است.

مرکز ایران و فرانسه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون طی ۹ ترم با تربیت فارسی آموزان فرانکوفونی، میزبان ۱۴۱ فارسی آموز از سراسر کشورهای فرانکفونی از جمله فرانسه، بلژیک، سوئیس و کانادا وسایر کشورها نظیر مکزیک، آمریکا و لبنان بوده است.

علاقه مندان با شرکت در این دوره‌ها گواهی حضور در دوره مورد تأیید دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران را دریافت می‌کنند.

کد خبر 5830840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha