۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۹

فرماندار همدان:  

تقاطع غیر همسطح در میدان مدرس همدان احداث می‌شود

تقاطع غیر همسطح در میدان مدرس همدان احداث می‌شود

همدان- فرماندار همدان گفت: تقاطع غیر همسطح در میدان مدرس همدان احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسلم مخفی صبح یکشنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان همدان اظهار کرد: تعداد ۲۳ پل عابر پیاده در شهر همدان داریم که ۱۶ پل مکانیزه و غیر فعال است و با توجه به اعتبار پیش بینی شده و عقد قرارداد، مشکل پل‌های مکانیزه تا نیمه شهریور مرتفع می‌شود.

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که با نصب پله برقی در پل‌های مکانیزه مواجه بودیم در ۹ پل عابر پیاده آسانسور جایگزین پله برقی می‌شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه با هدف رفع مشکل ترافیک بلوار شهید رجایی و میدان مدرس احداث تقاطع غیر همسطح مدرس در حال بررسی توسط مشاور است، اظهار کرد: طرح جامع ترافیک شهر به عنوان سند بالادستی پیش روی ما است، حمل و نقل عمومی بی‌آرتی با احداث سه کریدور اصلی در این طرح پیش بینی شده است.

مخفی خاطرنشان کرد: ۸۶ میلیارد اعتبار در بودجه سال‌جاری شهرداری برای خرید اتوبوس تندرو و۸۶ میلیارد برای زیر ساخت بی‌آرتی پیش بینی شده است.

فرماندار همدان با اشاره به ناوگان شهری بیان کرد: در ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی شهر همدان ۱۲۰ دستگاه اتوبوس فعال داریم ۱۲ دستگاه جدید خریداری کردیم که ۸ دستگاه بزودی تحویل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسیرهای خطوط اتوبوس با تمرکز زدایی از میدان امام خمینی تغییر می‌یابد، عنوان کرد: با اختصاص ۴۳ میلیارد تومان اعتبار خرید میدل باس و به کارگیری در این طرح مبدا و مقصد اتوبوس‌های درون شهری از ابتدای خیابان‌های اصلی منتهی به میدان امام جابجا می‌شود.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: ضمن مسدود سازی مسیرهای ورودی به پیاده راه‌ها بویژه پیاده راه بوعلی برای عبور ویلچر و تسهیل در تردد توان‌یابان مسیر مشخص تعیین شد.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای هوشمند طرح زوج و فرد مناقصه نصب دوربین‌های پلاک خوان برگزار شده، اظهار کرد: تا ۲۲ تیر ضمن مشخص شدن پیمانکار عملیات اجرایی در اسرع وقت انجام خواهد شد.

کد خبر 5831563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha