۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۲۴

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

روایت تازه مسلمان‌شده‌ها با «چادر رنگی»/ حسی که باحجاب‌ها دارند

روایت تازه مسلمان‌شده‌ها با «چادر رنگی»/ حسی که باحجاب‌ها دارند

رادیو صبا به مناسبت فرارسیدن هفته عفاف و حجاب ویژه‌برنامه «چادر رنگی» را راهی آنتن می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، شبکه رادیویی صبا به مناسبت فرارسیدن هفته عفاف و حجاب ویژه برنامه «چادر رنگی» را راهی آنتن می‌کند. این ویژه برنامه با رویکرد آشنایی بیشتر نسل کودک و نوجوان با مقوله حجاب از روز شنبه ۱۷ تیر راهی آنتن شده است.

آتوسا برهانی‌نژاد تهیه‌کننده برنامه «چادر رنگی» گفت: با توجه به اهمیت لزوم حجاب می‌توان گفت، یکی از دغدغه‌های اکثریت والدین مسلمان این است که چگونه دختران خود را تشویق به حجاب کنند. یکی از ضروریات تربیت دینی و فرهنگ اجتماعی، آموزش حجاب است. فکر می‌کنم همه دختران سرزمین ما اولین بار حجاب را در چادر رنگی‌های گل گلی دیدند که به تقلید از مادرانشان به سرکردند.

وی اضافه کرد: ویژه برنامه «چادر رنگی» در قالب روایت و نمایش از زبان کودکان و نوجوانان آنها را با عفاف و حجاب آشنا می‌کند. در این برنامه چادر رنگی سوژه گزارشی و خاطره بازی قرار می‌گیرد و گزارشگر برنامه از کودکان و نوجوانان می‌پرسد «چه خاطره‌ای از اولین چادر رنگی که سر کردید دارید؟ و چه احساسی داشتید؟»

برهانی‌نژاد در ادامه بیان کرد: از جالب‌ترین بخش‌های این برنامه خاطرات و نظرات زنان تازه مسلمان‌شده و دیدگاه آن‌ها به حجاب است که در قالب یک نمایش از زبان ۲ شخصیت نمایشی نوجوان «آفتاب و مهتاب» روایت می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: در این بخش کسانی که تازه مسلمان شده‌اند دیدگاهشان درباره حجاب را قبل از و بعد از مسلمان شدن مطرح می‌کنند و از احساسی که الان به‌عنوان یک بانوی باحجاب دارند می‌گویند.

ویژه‌برنامه «چادر رنگی» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۲:۳۰ به تهیه کنندگی آتوسا برهانی‌نژاد، اجرا و بازیگری آسیه گرجی و گزارشگری آتنا سادات محمد پناه پخش می‌شود.

کد خبر 5831991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha