۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۸

نخستین پروژه تولید مواد اولیه شیر خشک اطفال در ایران کلید می‌خورد

نخستین پروژه تولید مواد اولیه شیر خشک اطفال در ایران کلید می‌خورد

اجرای نخستین پروژه تولید مواد اولیه شیر خشک اطفال در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی در دو فاز، کشور را ۱۰۰ درصد از واردات این مواد بی‌نیاز می‌کند و صرفه‌جویی ارزی به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، کریم ذوالفقاری، رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی در جریان بازدید از یکی از کارخانه تولید شیر خشک اطفال با بیان اینکه اجرای نخستین پروژه تولید مواد اولیه شیر خشک اطفال در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی در دو فاز، کشور را ۱۰۰ درصد از واردات این مواد بی‌نیاز می‌کند و صرفه‌جویی ارزی به همراه خواهد داشت، گفت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از مواد اولیه تولید شیر خشک اطفال به میزان ۲۰ هزار تن در سال از خارج وارد کشور می‌شود.

وی افزود: در صورت حمایت تسهیلاتی و راه‌اندازی این پروژه، در فاز نخست ۸ هزار تن معادل ۴۰ درصد نیاز کشور به مواد اولیه تولید شیر خشک اطفال از جمله لاکتوز، وی پروتئین، کازیین، اسکیم میلک و ویتامین‌ها در داخل تأمین می‌شود.

وی حمایت از اجرای نخستین پروژه تولید مواد اولیه شیر خشک اطفال در کشور را به منظور توسعه تولید و خروج از وابستگی در این حوزه، ضروری خواند و اظهار کرد: برای راه‌اندازی فاز نخست این پروژه بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیاز است و تلاش وزارت جهاد کشاورزی حمایت‌های تسهیلاتی از این پروژه خواهد بود.

ذوالفقاری بر ایجاد و تکمیل زنجیره ارزش و حلقه‌های پس از تولید به منظور ایجاد ارزش افزوده، اشتغالزایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور تاکید ورزید و گفت: زنجیره تولید شیر خشک دارای چهار حلقه اصلی از جمله تولید مواد اولیه است.

وی در همین حال تصریح کرد: تولید شیر خشک اطفال، بسیار حساس و دارای استانداردهای بالایی است و نیاز به شیر خشک بدون چربی و مواد اولیه و همچنین دانش فنی و پشتوانه علمی دارد و تولید این محصول باید از سلامت کامل برخوردار باشد.

کد خبر 5832504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha