۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰

رئیس کل دادگستری استان سمنان تاکید کرد؛

برخورد بدون اغماض با ترک فعل‌ها در پروژه حفظ یوزپلنگ‌های توران

برخورد بدون اغماض با ترک فعل‌ها در پروژه حفظ یوزپلنگ‌های توران

میامی- رئیس کل دادگستری استان سمنان از فنس کشی محل تردد یوزهای توران در میاندشت خبر داد و گفت: مرجع قضائی با ترک فعل‌ها برخوردی بدون اغماض خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفر عبدالهی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی دادگستری میامی از برگزاری جلسه برای حفاظت از یوز در میامی خبر داد و بیان کرد: مقرر شد چنانچه هریک از دستگاه‌های مسئول وظایف محوله و مصوبات را در مهلت مقرر به سرانجام نرساند با برخورد بدون اغماض مرجع قضائی مواجه خواهند بود.

وی عنوان کرد: طرح جامعی برای حفاظت از محیط‌زیست گونه‌های نادر از نوع یوز آسیایی با همکاری دستگاه‌های مربوط توسط سازمان محیط زیست تهیه، تدوین و ابلاغ شود و همچنین ایجاد روشنایی به میزان چهار کیلومتر ظرف سه ماه آینده و شش کیلومتر تا پایان آذرماه سال جاری به همت سازمان راه و شهرسازی شرق استان انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تاکید کرد: تعداد دوربین‌های این منطقه به شش دستگاه دوربین طی یک ماه آینده توسط سازمان حمل و نقل جاده‌ای افزایش می‌یابد و پیگیری‌های لازم برای انتقال اعتبار فنس کشی میزان پنج کیلومتر از مسیرهای طرفین جاده در منطقه حفاظت شده طی ماه‌های آتی اقدام تا نصب و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

عبدالهی ادامه داد: ایجاد پاسگاه دائم محیط بانی در منطقه میاندشت و نظارت و حفاظت مداوم از این منطقه می‌بایست توسط سازمان حفاظت محیط زیست استان سمنان حاصل شود.

وی افزود: اولویت بندی اجرای این مصوبات پیگیری خواهد شد و وقتی در مسئله‌ای دستگاه قضائی استان وارد می‌شود یقیناً نتیجه محور عمل می‌کند و برای حفظ امنیت روانی جامعه در موضوع صیانت از حیات وحش و گونه‌های جانوری در معرض خطر آسیب از هیچ اقدام مؤثر قانونی دریغ نخواهد کرد.

کد خبر 5832662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha