۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۵۱

فرماندار همدان: 

پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان احداث گلخانه ها تسهیل شود

پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان احداث گلخانه ها تسهیل شود

همدان- فرماندار همدان گفت: پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان احداث گلخانه‌ها تسهیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسلم مخفی ظهر دوشنبه در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی شهرستان همدان اظهار کرد: بانک کشاورزی باید ورود جدی تر به مباحث داشته باشد و در پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان احداث گلخانه‌ها تسهیل و تسریع نماید.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید تسهیلات تبصره ۱۸ افزود: ۲۷ متقاضی احداث گلخانه در شهرستان همدان سال گذشته به بانک کشاورزی معرفی شدند که در تسهیلات تبصره ۱۸ مشکل داشتیم و متقاضیان موفق به اخذ تسهیلات نشدند.

فرماندار همدان با بیان اینکه کشاورزی یکی از محورهای توسعه استان همدان است، گفت: هم اکنون شهرستان همدان با ۶۰ هکتار کشت گلخانه‌ای در سطح استان پیشرو بوده و در سال جاری توسعه ۱۸ هکتار گلخانه سهمیه شهرستان همدان پیش بینی شده است.

مخفی خاطرنشان کرد: همچنین حمایت از سرمایه‌گذاران و پیگیری مشکلات متقاضیان احداث گلخانه‌ها را ضروری است و باید جلسات ویژه گلخانه‌ها به صورت ماهیانه و جلسه بعدی ۱۵ روز آینده برگزار می‌شود تا بتوانیم در بحث الگوی کشت و توسعه کشت گلخانه‌ای به اهداف تعیین شده دست یابیم.

وی افزود: افزایش هزینه احداث گلخانه، کاهش منابع آب موجود گلخانه‌ها و عدم تخصیص جدید، قطع برق و تأمین انرژی مورد نیاز، افزایش سود تسهیلات بانکی گلخانه‌ها، عدم ابلاغ تسهیلات گلخانه‌ها در سال گذشته از مهمترین مشکلات فعالان و متقاضیان سرمایه گذاری گلخانه‌ها است.

کد خبر 5832884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha