۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳

معاون وزیر تعاون:

تعاونی‌ها در کشور رتبه بندی می شوند

تعاونی‌ها در کشور رتبه بندی می شوند

ساری- معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شروع رتبه بندی تعاونی ها در کشور گفت: تعاونی ها چشمه جوشان برای ایجاد اشتغال هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مسکنی پیش ازظهر سه شنبه در نشست تعاملی تعاونی‌های سهام عدالت اظهار کرد: با وجود اینکه نظام بانکی و اداری ایران به مصوبات تصویب شده پایبندی نمی‌کند، آموزش و تقویت بخش تعاونی می‌تواند ابزار مؤثری برای حل این مشکلات باشد.

وی افزود: در بخش تعاونی، دو ابزار اصلی شامل بانک تعاون و صندوق توسعه تعاون وجود دارد و درخواست وام از جای دیگری به جز بانک تعاون و مراجعه به صندوق توسعه تعاون ممکن نیست.

وی ادامه داد: با وجود شرایطی که برخی می‌گویند کارخانه‌ها در حال تعطیل شدن هستند، تعاونی‌ها با افزایش ۱۸۱ درصدی ارائه تسهیلات روبرو بوده‌اند با این حال، برخی از واحدها نام تعاونی دارند اما هیچ مشخصاتی از تعاونی ندارند و شرکتی را با نام تعاونی ثبت می‌کنند.

مسکنی تصریح کرد: در سهام و تعاون، جنگ بین نظام سرمایه‌داری و نظام توزیع وجود دارد و در سهام عدالت، بهترین و ناب‌ترین دارایی‌ها در اختیار افراد کم توان است.

معاون وزیر تعاون یادآور شد: تعاون، یک شاخه از اقتصاد است که در بیش از ۱۳۰ کشور جهان وجود دارد و بسیاری از کشورهای اروپایی تعاونی‌های بزرگی دارند و به عنوان نمونه در اسپانیا، اگر برندی را روی لباس‌ها پیاده کنید، جایزه‌ای دریافت می‌کنید، اما در کشور ما، پیراهن‌های پرسپولیس و استقلال بر روی لباس‌ها چاپ می‌شوند و هیچ جایزه‌ای دریافت نمی‌شود.

وی ادامه داد: تعاونی‌ها می‌توانند یک چشمه جوشان برای ایجاد اشتغال باشند و برای تقویت بخش تعاونی، باید اتاق بازرگانی بزرگ‌تر شود تا بتواند کار و قدرت را به مردم بسپارد.

کد خبر 5833705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha