۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۲۲

حج تمتع ۱۴۰۲ ؛

استقبال زائران ایرانی از برنامه «زیارت دوره» مدینه + عکس و فیلم

استقبال زائران ایرانی از برنامه «زیارت دوره» مدینه + عکس و فیلم

«زیارت دوره» یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های حج امسال بود که طی آن زائران با اماکن تاریخی و مذهبی شهرهای مکه و مدینه آشنا شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، زائرانی که قبل یا بعد از ایام تشریق و انجام اعمال در مدینه حضور پیدا می‌کنند، در یکی از روزهای حضورشان به «زیارت دوره» می‌روند. این عنوان به زیارت اماکن زیارتی و تاریخی مدینه اطلاق می‌شود که مورد توجه و استقبال زائران هم قرار می‌گیرد.

زیارت دوره در حج ۱۴۰۲ هم یکی از برنامه‌های محوری و اصلی در دو شهر مکه و مدینه بود که از سوی زائران هم با استقبال خوبی همراه شد و برخی خواستار تکرار آن می‌شدند که به دلیل فرصت اندک (پنج روزه) حضور زائران در مدینه و البته فشردگی برنامه‌های آنها در مکه این امکان وجود نداشت.

استقبال زائران ایرانی از برنامه «زیارت دوره» مدینه + عکس و فیلم

با این حال در مدینه یکی از روزهای حضور زائران به زیارت دوره اختصاص پیدا می‌کند که با برنامه ریزی صورت گرفته با توجه به گرمای هوا وبرای جلوگیری از گرمازدگی زائران، این برنامه در اولین ساعات صبح یا عصر انجام می‌شود.

مسجد قبا، مسجد قبلتین، مزار حضرت حمزه سید الشهدا (ع) و شهدای احد، محل جنگ احزاب یا خندق و مساجد موجود در آن منطقه، مسجد مباهله، مسجد الاجابه، مسجد غمامه، چاه غرس، قلعه کعب بن الاشرف، مسجد امیرالمومنین (ع) و مسجد ابوذر از جمله مکان‌هایی است که زائران در زیارت دوره به آنجا می‌روند.

استقبال زائران ایرانی از برنامه «زیارت دوره» مدینه + عکس و فیلم

زیارت دوره حج امسال با روایتگری و ارائه توضیحات حاج مجتبی نجفی همراه بود که هر روز دو نوبت زائران را به دیدن این اماکن تاریخی و مذهبی می‌برد و اطلاعات تاریخی اماکن را در اختیار آنها قرار می‌داد.

تعدادی از زائران و حجاج ایرانی از زیارت دوره به عنوان یکی از بهترین برنامه‌های بعثه مقام معظم رهبری برای ایام حج نام بردند و خواستار تداوم این برنامه در آینده شدند.

دکتر گودرزی که از بروجرد به حج مشرف شده بود با اشاره به زوایای مثبت زیارت دوره گفت: این که زائران با اماکن و اتفاقات تاریخی صدر اسلام آشنا می‌شوند و اطلاعات و سوادشان از اسلام و رویدادهایش بیشتر می‌شود اتفاق مثبت و ماندگاری است که جای تقدیر دارد.

استقبال زائران ایرانی از برنامه «زیارت دوره» مدینه + عکس و فیلم

حسینی دیگر زائری که از اصفهان به حج مشرف شده بود با ابراز رضایت از حضور در این برنامه گفت: در این برنامه مواردی مطرح شد که شخصاً تاکنون نشنیده بودم. امیدوارم این گونه برنامه‌ها برای حجاج بیشتر در نظر گرفته شود.

تعداد دیگری از زائران نیز در بازدیدهایی که نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از هتل‌ها داشتند از این برنامه به نیکی یاد کردند و خواستار تداوم آن در برنامه‌های حج شدند.

کد خبر 5834199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha