در واکنش به اشغال کامل روستای مرزی «الغجر» صورت می‌گیرد؛

شکایت لبنان از رژیم صهیونیستی به سازمان ملل و شورای امنیت

شکایت لبنان از رژیم صهیونیستی به سازمان ملل و شورای امنیت

وزارت خارجه لبنان از شکایت خود به سازمان ملل و شورای امنیت علیه اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش لبنانی روستای الغجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت خارجه لبنان اعلام کرد که علیه اقدام رژیم صهیونیستی در خصوص اشغال بخش لبنانی روستای مرزی الغجر، به سازمان ملل شکایت می‌کند.

در این بیانیه آمده است: اقدام ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر قرار دادن حصار اطراف منطقه مذکور، تجاوز خطرناک و تلاش برای اشغال این روستا توسط صهیونیست‌ها، است.

وزارت خارجه لبنان اعلام کرد: ما اقدامات لازم برای اقامه دعوی قضائی علیه اشغال کامل روستای الغجر توسط رژیم صهیونیستی را انجام داده‌ایم.

این وزارتخانه تاکید کرد: اشغالگران باید فوراً و بدون قید و شرط از تمام خاک لبنان بیرون بروند. این تجاوز آشکار علیه حاکمیت لبنان و نقض قطعنامه ۱۷۰۱ است.

اخیراً حزب الله لبنان با اشاره به تحرکات رژیم صهیونیستی در روستای مرزی الغجر لبنان اعلام کرده است: نیروهای اشغالگر اخیراً دست به اقدامات خطرناکی در بخش شمالی روستای مرزی الغجر زده‌اند.

در بیانیه حزب الله آمده است: این در حالی است که این بخش لبنانی الغجر است و از سوی سازمان ملل به عنوان بخشی از اراضی لبنان که جای بحثی ندارد و مورد مناقشه نیست، به رسمیت شناخته شده است. این اقدامات شامل کشیدن سیم خاردار و ساخت دیوار بتونی در اطراف الغجر است، مشابه آنچه در مرز میان لبنان و فلسطین اشغالی انجام شده است. این اقدامات سبب جدا شدن این روستا از پیرامون طبیعی تاریخی آن در داخل اراضی لبنان شده است و نیروهای اشغالگر سلطه خود را بر دو بخش لبنانی و اشغالی الغجر تحمیل کرده و آن‌را از حیث اداری زیرمجموعه خود قرار داده است.

حزب الله لبنان تاکید کرد: این اقدامات خطرناک و تحول بزرگ به مثابه اشغال کامل بخش لبنانی الغجر با زور سلاح است. در قبال این تحول خطرناک از همه دست اندرکاران به ویژه دولت لبنان و نیز مردم لبنان و همه گروههای سیاسی و داخلی می‌خواهیم که مانع بسط این اشغالگری شوند و از اقدامات دشمن جلوگیری کنند و در راستای آزادسازی این بخش از سرزمین ما و بازگرداندن آن به آغوش کشور حرکت کنند.

کد خبر 5834372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha