۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

رسانه‌ها توجه بیشتری به حوزه سلامت داشته باشند

رسانه‌ها توجه بیشتری به حوزه سلامت داشته باشند

تبریز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: رسانه‌ها توجه بیشتری به حوزه سلامت داشته باشند و در آگاه سازی این امر ما را یاری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن نقی پور صبح پنج شنبه در نشست سالانه استان‌های منطقه غرب خبرگزاری مهر کشور در تبریز اظهار کرد: خبرگزاری مهر در امر اطلاع رسانی مهمترین رسالت جامعه را بر عهده دارد؛ هماهنگی بخش‌های مختلف و رسیدگی به چالش‌های که مردم درگیرند تا مطالبه لازم را از مسئولین انجام دهند و باز کردن گره از مشکلات مردم اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: رسانه مهمترین حوزه در سطح جهانی است که زندگی بشری را درگیر کرده است، جهان از لحظه پدید آمدن در حال تغییر و تحول بوده و رسانه‌ها زبان گویای مردم و جامعه با مسئولین و ناظر بر عملکرد مسئولین هستند تا صدای مردم را به گوش آنها برسانند و خدماتی که توسط ادارات و نهادها انجام می‌شود را اطلاع رسانی کنند.

نقی پور خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق زندگی بشر حوزه سلامت است که اهمیت بالایی دارد، سلامت در زندگی بشر حالت زیرساختی دارد و زندگی و پیشرفت بشر بدون سلامتی میسر نخواهد بود؛ بنابراین لازم است توجه بیشتری توسط رسانه‌ها به این حوزه انجام شود.

رسانه‌ها توجه بیشتری به حوزه سلامت داشته باشند

وی گفت: طی چند سال اخیر با اتفاق دردناکی به نام ویروس کرونا مواجه بودیم که جنگ بین بشریت و بیماری بود و همراهی و همدلی همه مردم به ویژه رسانه‌ها در این امر سبب پیشگیری و آگاه سازی مردم شد و کشوری که تحریم بود از نظر سازمان بهداشت جهانی به یکی از موفق‌ترین کشورها در پیشگیری از این ویروس تبدیل شد.

وی ادامه داد: این موفقیت تیمی بدست آمد و چند ساله دوران کرونا تکراری از اتفاقات دوران دفاع مقدس بود و رسانه‌ها برگ زرینی بر اتفاقات کشور اضافه کردند.

رسانه‌ها توجه بیشتری به حوزه سلامت داشته باشند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز یادآور شد: رسانه‌ها در حوزه‌های مختلفی چون سلامت خانواده، جوانی جمعیت و سبک زندگی سالم به ما یاری برسانند چراکه لازم داریم فرهنگ پیشگیری اتفاق افتاده و سواد سلامتی افراد افزایش یابد و به اصطلاح خود مراقبتی ایجاد شود.

کد خبر 5835378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha