۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶

رئیس اداره نگهداری حریم راه‌های استان بوشهر:

دست‌فروشان در حاشیه راه‌های استان بوشهر جمع‌آوری می‌شوند

دست‌فروشان در حاشیه راه‌های استان بوشهر جمع‌آوری می‌شوند

بوشهر- رئیس اداره نگهداری حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: دست‌فروشان در حاشیه راه‌های استان بوشهر جمع‌آوری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول خمیسی صبح پنحشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمع آوری دست‌فروشان در حاشیه راه‌های استان در دستور کار است چون استقرار آنها در این فضاها، خطرات زیادی را برای مسافران و رانندگان به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه برخورد با دست‌فروشان به دلیل تعداد زیاد آنها دشوار است، از این رو اولویت با بزرگراه‌ها است افزود: بیشترین میزان استقرار دست‌فروشان در حریم جاده‌های استان در بزرگراه‌های خلیج فارس و سیراف مشاهده می‌شود.

خمیسی ادامه داد: بر اساس ماده هفت قانون ایمنی راه‌ها، استقرار هرگونه اشیا در راه و حریم قانونی آن ممنوع است و این اداره کل با آن برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه تأمین ایمنی و سهولت تردد کاربران جاده‌ای، اصلی ترین اولویت این اداره کل است، اظهار داشت: فروش در کنار جاده نه تنها برای این دست‌فروشان خطرناک است بلکه برخی رانندگان هم با مشاهده دست‌فروشان، به ناگاه برای خرید میوه و یا دیگر محصولات تغییر مسیر می‌دهند که این تغییر مسیر ناگهانی سبب کاهش توان راننده یا دیگر کاربران جاده‌ای در کنترل خودرو شده و منجر به وقوع سانحه می‌شود.

وی با اشاره به اجرای ۳۰ طرح جمع آوری دست‌فروشان جاده‌ای بوشهر در سال گذشته اضافه کرد: با اقدامات انجام گرفته موفق به پاکسازی برخی نقاط شده ایم ولی دست‌فروشان در نقاط دیگر به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

کد خبر 5835488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • یه لَه واده IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      19 2
      مجبورن مردم، چه کنن ،سراغ ندارین چقدر آدمهای گُشنه هستن خوتون بی نیازین خیال میکنین همه مثل خوتونن
      • مجتبی IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
        12 5
        دلیل نمیشه هر کی هر جا بساط کنه. توی اتوبان امام علی تهران گل فروشها اتوبان رو بند میارن ترافیک سنگین ایجاد می کنن..
    • علی IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
      2 0
      اول براشون یه منبع درآمد معرفی کنید،بعدآ پاکسازی کنید.اگر بیکار و بی پول باشند،خانواده شون از هم بپاشه.معتاد بشند،خیلی خوبه؟اون عده ای که مجبورند دنبال خریدجنس به قیمت مناسبتر باشند،اونا چکار کنند؟یه جوری میگن دستفروشا رو پاکسازی کنند،انگاری میخوان راهزن از خیابونا حذف کنند.تو این گرمادارن زجرو زحمت