دبیرکل جنبش جهاد و سازندگی عراق هشدار داد؛

طرح آمریکا برای بحران‌سازی در عراق و تکرار سناریوی سال ۲۰۱۹

طرح آمریکا برای بحران‌سازی در عراق و تکرار سناریوی سال ۲۰۱۹

دبیرکل جنبش جهاد و سازندگی عراق از تلاش‌های آمریکا برای بحران سازی در عراق و تکرار سناریوی سال ۲۰۱۹ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «جواد رحیم الساعدی» دبیرکل جنبش جهاد و سازندگی عراق اعلام کرد که آمریکا به دنبال بحران سازی در این کشور و برانگیختن خشم مردم علیه دولت و تکرار سناریوی سال ۲۰۱۹ است.

وی افزود: واشنگتن تلاش کرد از طریق تحریم ایران و سنگ اندازی در مسیر برق رسانی به مردم عراق، ملت این کشور را اذیت کند، چرا که بغداد بر اثر این تحریم‌ها امکان واریز پول برق به تهران را ندارد. هدف از این اقدام، خشمگین کردن مردم عراق و برانگیختن آنها علیه دولت این کشور است.

الساعدی بیان کرد: زمانی که دولت عادل عبدالمهدی در سال ۲۰۱۹ به سمت چین برای توافق بر سر اجرای پروژه‌ها در عراق تمایل پیدا کرد، آمریکایی‌ها مقابل دولت وی ایستادند و با برانگیختن مردم و آوردن آنها به خیابان‌ها، باعث کنار زدن عبدالمهدی شدند.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها با هر دولتی در عراق که بخواهد برای تحقق منافع این کشور تلاش کند، مبارزه می‌کنند.

الساعدی تصریح کرد: خط مشی دولت آمریکا، بحران سازی است. این کشور به دنبال تکرار سناریوی اعمال شده علیه دولت عادل عبدالمهدی در عراق است.

«حسین السعبری» یکی از نمایندگان پارلمان عراق پیشتر تاکید کرده بود که یکی از دلایل وخیم شدن اوضاع این کشور و به وجود آمدن بحران برق در عراق، دست‌های پشت پرده آمریکا است.

وی در ادامه افزود: این بحران در عراق باعث شده امید شهروندان کشور ناامید شود. بحران برق و قطع شدن آن به مدت ۲ الی چهار ساعت در طول روز، با توجه به اینکه در تابستان به سر می بریم، قابل قبول نیست.

با افزایش درجه هوا در عراق و گرم‌تر شدن شهرهای این کشور، بحران برق بار دیگر در عراق بحث برانگیز شده است به طوری که رسانه‌های عراقی با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی آمریکا علیه ملت این کشور اعلام کردند که واشنگتن با ادامه تحمیل سیاست ناعادلانه مبادله دلار در داخل عراق، بحران اقتصادی در این کشور را به بحرانی مردمی تبدیل کرده و تأمین برق، خرید دارو و دیگر مایحتاج زندگی مردم را با بحران روبه‌رو کرده است.

کد خبر 5835682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha