۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۴۳

حج تمتع ۱۴۰۲ ؛

مراجعه روزانه ۱۰۰۰ زائر به مرکز پزشکی/ تلاش برای ترخیص بیماران

مراجعه روزانه ۱۰۰۰ زائر به مرکز پزشکی/ تلاش برای ترخیص بیماران

بزودی همه زائرانی که به دلیل بیماری و مشکلات جسمانی در بیمارستان های عربستان در مدینه بستری هستند ، مرخص خواهند شد تا زمینه انتقال آنها به ایران فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدحسن اختری جانشین سرپرست حجاج ایرانی در مدینه به همراه رئیس ستاد مدینه امروز پنجشنبه (۲۲ تیر) از مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر در این شهر بازدید کرد.

آیت الله اختری پس از بازدید از بخش های مختلف این مرکز و گفتگو با پزشکان و پرستاران، با قدردانی از زحمات مجموعه کادر درمان در ایام حج گفت: خدماتی که شما ارائه می دهید نزد خدای بزرگ ثوابی دو چندان دارد و قطعا زائران هم دعاگو خواهند بود و همیشه از محبت های شما به نیکی یاد خواهند کرد.

مراجعه روزانه ۱۰۰۰ زائر به مرکز پزشکی/ تلاش برای ترخیص بیماران

در این بازدید دکتر ایاد بهادری رئیس ستاد مرکز پزشکی در مدینه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این مرکز از ابتدای عملیات حج تاکنون ارائه کرد و گفت: با تاکید بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، از روز ابتدای ورود زائران به مدینه درمانگاه مرکزی و مطب ها برای ارائه خدمات به آنها راه اندازی شد.
وی ادامه داد: در مدینه یک مرکز شبانه روزی و سه مطب روزانه ۸ ساعت خدمات ارائه می دهند و مرکز پزشکی تخصصی نیز در خارج از منطقه مرکزی وظیفه خدمات رسانی به زائران مدینه قبل و مدینه بعد را برعهده دارد.

دکتر بهادری در ادامه گزارش خود عنوان کرد: از ابتدای عملیات حج تاکنون حدود ۱۸ هزار ویزیت انجام شده و حدود ۶۰ هزار خدمت درمانی به زائران در مدینه ارائه شده است. ضمن این که در این مدت ۲۴ بیمار به دلیل وضعیت بیماری به بیمارستان های عربستان منتقل شدند.

مراجعه روزانه ۱۰۰۰ زائر به مرکز پزشکی/ تلاش برای ترخیص بیماران

وی با بیان این که از مجموعه بیماران بستری شده در بیمارستان های سعودی ۵ نفر همچنان بستری هستند، گفت: در تلاش هستیم با بهتر شدن شرایط جسمانی بیماران ، مقدمات ترخیص آنها و اعزام به ایران را فراهم کنیم. تا پایان روز پنجشنبه ۳ بیمار و دو بیمار دیگر هم در روزهای آینده مرخص خواهند شد.

رئیس ستاد مرکز پزشکی مدینه با بیان این که از ابتدای عملیات حج تاکنون بیش از ۱۵۰۰ انتقال بیمار درون شهر انجام شده است، در مورد وضعیت جسمانی زائران مدینه بعد گفت: همچنان در پیک ورود زائران به مدینه هستیم و روزانه حدود ۱۰۰۰ نفر بدلیل مشکلات جسمانی و بیماری مراجعه می کنند.

وی در مورد اصلی ترین مشکلات بیماران گفت: بیماران تنفسی همچنان در صدر مراجعات قرار دارند و در کنار آن مراجعات بدلیل شکستگی ها و مشکلات قلبی را داریم که البته بیشتر شامل افراد سن بالا می شود.

مراجعه روزانه ۱۰۰۰ زائر به مرکز پزشکی/ تلاش برای ترخیص بیماران

به گفته وی ارائه خدمات درمانی به حجاج ایرانی تا بازگشت آخرین زائر به کشور ادامه خواهد داشت و همه بخش های درمانی به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

کد خبر 5835813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha