طرح حشد شعبی برای تأمین امنیت عزاداران حسینی در استان دیالی

طرح حشد شعبی برای تأمین امنیت عزاداران حسینی در استان دیالی

نیروهای حشد شعبی از طرح ویژه خود برای تأمین امنیت عزاداران حسینی در ماه محرم در استان دیالی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد التمیمی» یکی از فرماندهان نیروهای حشد شعبی اعلام کرد که این نیروها، طرح ویژه برای تأمین امنیت عزاداران ماه محرم تدارک دیده‌اند.

وی افزود: تأمین امنیت ده‌ها هزار تن از شرکت کنندگان در عزاداری‌های ماه محرم الحرام در دیالی، اولویت سازمان حشدشعبی به شمار می‌رود. ما تلاش می‌کنیم از طریق تدوین استراتژی‌های خاص، امنیت تمام مسیرهای زمینی که محل عبور و مرور عزاداران است، فراهم کنیم.

التمیمی اضافه کرد: حشدشعبی اجرای طرح خود را برای تقویت امنیت مسیرهای زمینی در محورهای مختلف به سمت بغداد طی ماه محرم آغاز کرده است. این طرح در چهار محور برای تأمین امنیت گذرگاه‌های زمینی اجرا می‌شود. نیروهای حشدشعبی در ۱۳ نقطه از مرزهای استان دیالی مستقر شده و به وظایف خود در تأمین امنیت عراق عمل می‌کنند.

از سوی دیگر، «علی الهاشمی» فرمانده عملیات کربلای معلی، با برگزار یک کنفرانس امنیتی اعلام کرد که مسیرهای بیشتری به سمت کربلای معلی باز شده که کمک کننده حرکت زوار از محور شمالی است. نیروهای وزارت دفاع، حشد شعبی و ارتش، خود را به کربلای معلی می‌رسانند و هماهنگی‌ها با استانداری در خصوص مسائل امنیتی مربوط به عزاداران حسینی در جریان خواهد بود.

چمد روز قبل نیز، «صادق الحسینی» از فرماندهان حشدشعبی در گفت وگو با خبرگزاری المعلومه عراق گفته بود: فرماندهی محور دیالی در حشدشعبی همه بررسی‌های خاص خود در خصوص طرح امنیتی محرم در استان دیالی را تکمیل و هفت مورد مهم را تصویب کرده که مهمترین آن‌ها، آماده باش زودهنگام سه هزار نیروی خود برای حمایت از اجرای این طرح است.

کد خبر 5836717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha