۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۲

با تکیه بر توان داخل انجام شد؛

صرفه جویی یک میلیون دلاری در پالایشگاه پنجم پارس جنوبی

 صرفه جویی یک میلیون دلاری در پالایشگاه پنجم پارس جنوبی

بوشهر- مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی گفت: با تکیه بر توان متخصصان و سازندگان داخلی صرفه جویی یک میلیون دلاری در اجرای طرح ارتقای دوربین‌های سایت صنعتی این پالایشگاه انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کامبیز صفتی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای تحقق شعار سال یعنی «مهار تورم، رشد تولید» و توسعه اقتصاد دیجیتال، اقدامات خوبی در پالایشگاه پنجم پارس جنوبی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: به نمایندگی از مجتمع گاز پارس جنوبی و به عنوان پالایشگاه پیشرو در حمایت از شرکت‌های فناور بومی و اعتماد بر توان متخصصان داخلی، پروژه به روز رسانی و ارتقای دوربین‌های سایت صنعتی برای اولین بار با صرفه جویی یک میلیون دلاری طراحی و اجرا شد.

مدیر پالایشگاه پنجم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی به معایب دوربین‌های قبلی مستقر در این پالایشگاه اشاره و اظهار کرد: کیفیت پایین تصاویر، ناپایداری سیستم و عدم رضایت کاربران، توقف تولید، پشتیبانی، تأمین قطعات یدکی موجب شد با برنامه‌ریزی دقیق و منظم و تکیه بر توان و دانش سازندگان داخلی و دانش‌بنیان‌ها، دوربین‌های پیشرفته نصب و با موفقیت به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: از دستاوردهای اصلی در این طرح می‌توان به دیجیتال و به روز شدن سیستم به همراه کیفیت بسیار بالای تصاویر، اطمینان از آماده به کاری و پایداری سیستم، افزایش رضایتمندی کاربران، سهولت پشتیبانی سخت افزار و نرم افزار و همچنین کاهش قابل توجه هزینه‌های تعمیر و نگهداری در کنار بومی سازی تولید قطعات یدکی این محصول نام برد.

صفتی ادامه داد: از نقاط قوت این پروژه می‌توان به ارتقای عملکرد در حوزه سیاست‌های پدافند غیرعامل، کنترل مدیریت و نظارت بهتر در بهره برداری، بهبود در عملکرد حفاظت، حراست و ایمنی اشاره کرد.

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: با اعتماد به ظرفیت و توان شرکت‌های فناور بومی عضو پارک علم و فناوری خلیج فارس با اشتغال زایی مستقیم ۳۰ نفر، اقدام بزرگی در راستای بی نیاز ساختن و عدم وابستگی کشور در خصوص تأمین و واردات دوربین‌های ضد انفجار صورت پذیرفته که با توجه به وجود تعداد زیادی از این محصول در سطح وزارت نفت می‌توان با حمایت از اجرای اینگونه طرح‌ها از خروج میلیون‌ها دلار ارز جلوگیری کرد.

مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی از تلاش‌ها و زحمات مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات پالایشگاه پنجم قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با همدلی، همراهی، هم افزایی و تلاش مضاعف همه فعالان این زیست بوم، زمینه اعتلا و پیشرفت در خور شأن کشور عزیزمان را بیش از بیش فراهم کنیم.

کد خبر 5836945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha