۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۸

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها:

تمرین بیان مستدل، عالمانه و اخلاق مدارانه در کرسی های آزاداندیشی

تمرین بیان مستدل، عالمانه و اخلاق مدارانه در کرسی های آزاداندیشی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: بیان مستدل، خیرخواهانه، عالمانه و اخلاق مدارانه می تواند سخن را به مقصد برساند و این اتفاقی است که در کرسی های آزاداندیشی تمرین می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی در مراسم اختتامیه سومین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاد اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خدا را شاکرم در جمع ارزشمند اساتید و دانشجویان در نشست اختتامیه کرسی های آزاداندیشی که به نوعی ابتکار و آغاز خوبی بود که توسط دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است، حضور دارم. از دکتر طهرانچی برای حمایت جدی از این رویداد و اقدامات خلاقانه ای که در دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد، تشکر و قدرانی دارم.

رستمی با اشاره به سخنان طهرانچی درباره کارکرد کرسی های آزاداندیشی به عنوان محیطی که باید با استدلال و قوه منطق حرف را به کرسی نشاند، گفت: گاهی برخی با غلبه، قهر و جدایی به دنبال حاکم کردن حرفشان هستند، اما در کرسی های آزاداندیشی کسی که قوه اقناع و استدلال بیشتری داشته باشد، پیروز خواهد شد. به این ترتیب چارچوب‌های جدیدی در رقابت و مناظره علمی اتفاق می افتد.

وی افزود: البته ارزش این رویداد و اتفاقی که در دانشجویان رخ می دهد، مهمتر از موضوعات مطرح شده در مناظرات است، چرا که دانشجویان، استدلال و به میدان آوردن دیدگاه خود را تمرین می کنند تا به صورت سنجیده سخن بگویند. همچنین دانشجویان با شرکت در این کرسی ها، تجربه انباشته و ارزشمند از توان به کرسی نشاندن دیدگاه خود را پیدا می کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: این اتفاق می تواند حلقه مفقوده تربیت در جامعه ما باشد، بیان مستدل، خیرخواهانه، عالمانه و اخلاق مدارانه می تواند سخن را به مقصد برساند و این اتفاقی است که در کرسی های آزاداندیشی تمرین می شود. از تلاشهای معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و همه شرکت کنندگان در این رویکرد تشکر کرده و آرزوی موفقیت دارم.

کد خبر 5837534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha