۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۱

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

لزوم ایجاد نشاط عفیفانه مبتنی بر الگوی صحیح برای دختران جامعه

 لزوم ایجاد نشاط عفیفانه مبتنی بر الگوی صحیح برای دختران جامعه

شهرکرد_مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: وجود نشاط عفیفانه مبتنی بر یک الگوی صحیح برای دختران جامعه ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طاهری شامگاه شنبه در رویداد هزار نفره دخترخاله‌ها و گردهمایی دختران حاج قاسم استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم توجه به موضوعات فرهنگی، اظهار کرد: یکی از ابعاد جدی برنامه‌ریزی موضوعات فرهنگی بانوان هستند چراکه بانوان در تربیت و رشد تمامی افراد جامعه نقش بسزایی دارند.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بانوان در چهارمحال و بختیاری افزود: در این قرارگاه که عمدتاً توسط بانوان به صورت مردمی اقدامات انجام می‌شود دو کارگروه کودکان و رصد مسائل بانوان وجود دارد همچنین مجموعه‌ای با عنوان تسکین حیات جمع‌آوری و ۶۰۰ مسئله احصاء شد چراکه زن درواقع تسکین حیات اجتماع است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پس از اولویت‌بندی ۶۰۰ مسئله ذکر شده به هفت مسئله رسیده شد که یکی از آن‌ها مربوط به مسائل دختران است، در همین راستا برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت و در گام نخست گردهمایی دختران حاج قاسم برای اولین بار در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

طاهری عنوان کرد: دختران حاضر در گردهمایی دختران حاج قاسم در شهرستان‌های محل زندگی خود مقرهایی با عنوان مقر دختران حاج قاسم یا دختران انقلاب را تشکیل دادند که خوشبختانه امروز در تمامی شهرستان‌ها و برخی شهرها این مقر وجود دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مخاطبان حلقه‌های دختران حاج قاسم دختران متدین هستند اما لازم بود با باز شدن این حلقه مخاطب انقلاب اسلامی را گسترش دهیم اما همچنان انسجام حلقه حفظ شود بنابراین مقرر شد بر رابطه عاطفی دختران حلقه حاج قاسم با اقوام و نزدیکان خود تمرکز شود و بر اساس بررسی جامعه‌شناسی انجام شده مشخص شد رابطه دختران با دخترخاله‌ها صمیمانه است درنتیجه این گردهمایی شکل گرفت.

طاهری با اشاره به لزوم وجود نشاط عفیفانه مبتنی بر یک الگوی صحیح برای دختران جامعه، تصریح کرد: به همین جهت یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده در رویداد دخترخاله‌ها حضور دختران در پارک بانوان شهرکرد و بهره‌مندی از یک نشاط عفیفانه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: دختر مسلمان ایرانی سه الگو پیش رو دارد، اولین الگو مربوط به کشورهای شرقی است که با استفاده از فیلم و سریال در حال رواج است، دومین مورد نیز الگوی غربی است اما باید توجه داشت همانگونه که شعار نه شرقی نه غربی در مسائل سیاسی مورد توجه قرار دارد در موضوعات فرهنگی نیز باید اجرا شود بنابراین سومین الگو که بر مبنای اسلام است بهترین الگو برای دختران جامعه ما محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مبانی دین مبین اسلام دختر پایگاه عاطفی و نشاط خانواده است بنابراین دختران درواقع سرمایه کشور و جامعه هستند که اگر به آن‌ها توجه نشود از دست خواهند رفت، در جنگ شناختی گذشته نیز شاهد بودیم که دختران مورد تهاجم دشمنان قرار گرفتند.

کد خبر 5837571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha