۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۰

معاون وزیر بهداشت عنوان کرد؛

تأمین منابع مالی برنامه پزشکی خانواده

تأمین منابع مالی برنامه پزشکی خانواده

معاون وزیر بهداشت با اشاره به افزایش منابع در تفاهم نامه جدید پزشکی خانواده گفت: در نسخه جدید این تفاهم نامه، تعمیر، تجهیز و بهبود استانداردها در خانه های بهداشت دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، در گفتگوی ویژه خبری درباره نسخه جدید تفاهم نامه پزشکی خانواده حضور داشت، اظهار داشت: یکی از اتفاقات خیلی خوب در نظام سلامت بحث ارائه خدمات در حوزه پیشگیری و موضوع خود مراقبتی بوده است و یکی از مهمترین و درست ترین محل‌ها برای ارائه این خدمات، مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و جامعه عشایری است‌.

وی در ادامه به اجرای پزشکی خانواده در کشور در طول ۲۰ سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای طرح پزشکی خانواده در کشور در طول این مدت فراز و فرودهایی داشته اما نسخه جدید تفاهم نامه پزشکی خانواده به دنبال این است که هم سهم بهره مندی مردم و هم نقش‌ها و وظایف هر کدام از گروه‌ها برای ارائه خدمات مشخص و شفاف شود.

رحیمی به افزایش اعتبارات در نسخه جدید پزشکی خانواده اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات بسیار خوب در این موضوع تأمین منابع پایدار است که با هماهنگی‌های سازمان برنامه و بودجه و حمایت‌های مجلس، منابع پایدار از محل ارزش افزوده و مالیات سلامت مشخص شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت ادامه داد: این طرح نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۱۲۰ درصدی از منابع دارد و با اعتباری بالغ بر ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در همه روستاهای کشور اجرایی و یک جمعیت ۳۰ میلیونی را پوشش خواهد داد.

وی ادامه داد: یکی از کارهای اساسی در این تفاهم نامه، ارائه اقلام دارویی مورد نیاز است که محدودیت‌های آن را کاملاً مرتفع کرده است و ارائه کامل مکمل‌های دارویی نیز در آن لحاظ شده است.

رحیمی با بیان اینکه در تفاهم نامه جدید پزشکی خانواده تعمیر، تجهیز و بهبود استانداردها در خانه‌های بهداشت دیده شده است، گفت: به نظر می‌رسد امسال در تأمین منابع و ارائه خدمات، سال آرام تری را در حوزه بهداشت روستاها شاهد باشیم.

کد خبر 5837799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha