۲۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۷

کارگاه آموزشی آسیب‌شناسی فضای مجازی در کرج برگزار شود

کارگاه آموزشی آسیب‌شناسی فضای مجازی در کرج برگزار شود

کرج- کارگاه آموزشی با موضوع آسیب‌شناسی فضای مجازی با حضور کارشناسان پلیس فتا در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کارگاه آموزشی آشنایی با تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی ظهر دوشنبه با حضور سروان اکبری مسئول دایره اجتماعی پلیس فتای فرماندهی انتظامی البرز، در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با حضور اصحاب رسانه و فرهنگ و هنر برگزار شد.

سروان محمد اکبری، مسئول دایره اجتماعی پلیس فتای استان البرز در این کارگاه آموزشی به بیان آسیب‌ها و خطرات پیرامون حوزه فضای مجازی، خطرات استفاده از شبکه‌های اجتماعی و راهکارهای پیشگیری از بروز آن پرداخت.

وی در راستای آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی گفت: امروزه یکی از مهمترین سواد در عصر جدید داشتن سواد سایبری است، بنابراین اگر والدین و کاربران فضای مجازی سطح آگاهی و اطلاعات خود را در این حوزه‌ها افزایش دهند می‌توانند مانع بزرگی از سوء‌استفاده‌ها، کلاهبرداری‌ها و سودجوی‌های مجرمین سایبری هم برای خود و هم فرزندان‌شان شوند.

کارشناس پلیس فتای البرز تصریح کرد: امنیت در اینترنت را موضوعی مهم و حیاتی دانست و گفت: عدم رعایت نکات امنیتی لازم در فضای مجازی، خطرات و آسیب‌های جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

نقش اصحاب رسانه در ارتقای آموزش‌های مرتبط با فضای مجازی

وی گفت: فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه می‌توانند در کنار پلیس نقش مهمی در ارتقای آموزش‌های مرتبط با فضای مجازی و افزایش سطح سواد رسانه‌ای کاربران به منظور کاهش جرایم و تحقق پیشگیری از جرم در فضای مجازی داشته باشند.

اکبری عدم آگاهی کاربران را علت عمده سرقت اطلاعات شخصی دانست و افزود: عدم آگاهی کاربران موجب می‌شود بخش عظیمی از اطلاعات درون رایانه‌ها در اختیار نفوذ گران سایبری قرار گرفته و اطلاعات، نام کاربری، کلمات عبور و اطلاعات محرمانه کاربران سرقت می‌شود.

کارشناس پلیس فتای استان البرز با بیان این نکته که پلیس فتا با چهار هدف کلی در حال فعالیت است، گفت: تأمین امنیت فضای مجازی و تبادل اطلاعات، صیانت از هویت دینی، ملی و ارزش‌های انسانی جامعه در حوزه فضای مجازی، حفظ حریم شخصی و آزادی‌های مشروط در فضای مجازی و حفظ زیرساخت‌های جامع کشور در برابر حملات الکترونیکی از اهداف اصلی پلیس فتا به شمار می‌رود.

وی مباحثی را پیرامون پیشگیری از سرقت اطلاعات بانکی کاربران، روش‌ها و شیوه کلاهبرداری‌های اینترنتی و راه‌های پیشگیری از این قبیل سوءاستفاده‌های مالی و فیشینگ، هک کردن، تهدیدات خودپردازها و سامانه‌های فروش، تهدیدات شبکه‌های اجتماعی، تهدیدات موبایل، روش‌های نوین ارائه اینترنت و همچنین مطالبی حول بانکداری الکترونیک را ارائه نمود.

اکبری به اصحاب رسانه و فرهنگ و هنر توصیه کرد که از فروشگاه‌های مجازی غیرمجاز خرید نکنید، اطلاعات حساب بانکی مانند کلمه عبور و رمز اینترنتی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

وی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

کد خبر 5839027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha