۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۷

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در سنندج برگزار می شود

سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در سنندج برگزار می شود

سنندج- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران دهه اول شهریور ماه به میزبانی سنندج برگزار می شود.

علی اصغر دریایی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عنایت ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل هنرهای تجسمی به استان کردستان و جوانان این مرز و بوم ایران اسلامی برای برگزاری این جشنواره جای قدردانی دارد.

وی افزود: به منظور ایجاد بستری مناسب برای حضور جوانان و نوجوانان ۱۵ تا ۲۴ سال در سطوح ملی با همراهی پیشکسوتان عرصه هنرهای تجسمی سی امین جشنواره هنرهای تجسمی به میزبانی استان کردستان برگزار می‌شود.

دریایی خاطرنشان کرد: بدون شک جشنواره سی ام منشأ تولید آثار فاخر در سراسر کشور توسط این جوانان و شرایط لازم را برای نمایش آن در استان کردستان را فراهم خواهد کرد.

دبیر شورای فرهنگی عمومی استان اضافه کرد: فراخوان سی امین جشنواره هنرهای تجسمی منتشر و در رسانه‌های سراسر کشور منتشر شده است.

دریایی خاطرنشان کرد: این جشنواره که با هدف واگذاری امور هنری به جوانان طراحی شده است می‌تواند در رشد و توسعه هنرهای تجسمی در استان کردستان و کشور بسیار مؤثر واقع شود.

وی با اشاره به موضوع جشنواره و شعار آن عنوان کرد: شعار جشنواره سی ام «ایران دوست داشتنی» است و در حین برگزاری رویداد تلاش می‌شود آثاری با این مضمون تولید شود.

دریایی اعلام کرد: جهت حضور اولیه در فراخوان برای انتخاب هنرجویان هیچ‌گونه محدودیتی در موضوع آثار ارسالی وجود ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبات شورای سیاستگذاری، شرکت‌کنندگان در دو گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال (نوجوان) و ۱۹ تا ۲۴ سال (جوان)، در تمامی مراحل جشنواره (ثبت نام سایت، داوری، کارگاه‌ها و…) به طور جداگانه، حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به نحوه ثبت نام این جشنواره گفت: ثبت نام داوطلبان در سایت جشنواره به آدرس www.yafestival.ir خواهد بود و رشته‌های مسابقه‌ای این دوره جشنواره شامل تصویرسازی، خوشنویسی، سفال و سرامیک، طراحی گرافیک، عکاسی، کاریکاتور، مجسمه‌سازی، طراحی، نقاشی، نگارگری، گل و مرغ و تذهیب است.

دریایی یکی از مهمترین نکات مثبت برگزاری این جشنواره را برگزاری کارگاه‌های آموزشی در طول برگزاری جشنواره دانست و افزود: به مدت سه روز در شهر سنندج کارگاه‌های متعدد در عرصه هنرهای تجسمی توسط اساتید برجسته کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

وی در خصوص شرایط و مهلت ارسال آثار به جشنواره گفت: فقط متولدین یکم فروردین ۱۳۷۸ تا بیست و نهم اسفند ۱۳۸۷ حائز شرط سنی شرکت در جشنواره خواهند بود و مهلت ارسال آثار تا ۱۵ مردادماه تعیین شده است.

دریایی خاطرنشان کرد: راه یافتگان به جشنواره از مزایای عضویت در مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر برخوردار خواهند شد.

وی اظهار داشت: کارگاه‌های آموزشی ۲ الی ۴ شهریورماه و آئین پایانی جشنواره نیز ۵ شهریورماه سال جاری در شهر سنندج برگزار می‌شود.

کد خبر 5840735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha