۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۱

مخالفت مجارستان با ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین

مخالفت مجارستان با ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین

وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد که ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین، تنها به تشدید درگیری و خشونت‌ها در این کشور خواهد انجامید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی جی تی ان، وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد که این کشور مخالف تجهیز تسلیحاتی اوکراین به مهمات خوشه‌ای از سوی غرب است.

«پیتر سیارتو» وزیر خارجه مجارستان روز چهارشنبه اعلام کرد که مجارستان با ارائه هرگونه سلاح به اوکراین از جمله مهمات خوشه ای مخالف است.

وزیر خارجه مجارستان تاکید کرد که هر چه سلاح‌های بیشتری به اوکراین ارسال شود، درگیری در این کشور طولانی‌تر و تلفات انسانی آن بیشتر خواهد شد.

سیارتو افزود که مجارستان خواستار آتش‌بس و حل و فصل بحران اوکراین از طریق مذاکره است.

تصمیم آمریکا به منظور ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین هفتم جولای (۱۶ تیر) اعلام شد. با این حال، سازمان ملل متحد و تعدادی از متحدان نزدیک واشنگتن با این تصمیم مخالفت کردند. بسیاری از اعضای حزب دموکرات آمریکا نیز با برنامه‌های دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دراین‌باره مخالف هستند. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به آمریکا درباره ارسال این نوع مهمات هشدار داده و تاکید کرده است که چنین اقدامی تنها به طولانی شدن جنک منجر خواهد شد.

جیک سالیوان، مشاور شورای امنیت ملی آمریکا در این باره اعلام کرد که واشنگتن پس از ارسال بمب خوشه‌ای به کی‌یف، هیچ برنامه‌ای برای جایگزین کردن مهمات خوشه‌ای زرادخانه‌اش ندارد.

کد خبر 5841068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha