نتانیاهو مقامات سابق صهیونیست را به تلاش برای کودتا متهم کرد

نتانیاهو مقامات سابق صهیونیست را به تلاش برای کودتا متهم کرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مقامات نظامی پیشین این رژیم را عامل اصلی تحریک اعتراضات علیه خود معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین اظهارنظر درباره بحران ناشی از طرح جنجالی کابینه‌اش در خصوص اصلاحات قضائی گفت که طرف‌هایی هستند که صرف‌نظر از اصلاحات قضائی برای کودتا علیه کابینه او تلاش می‌کنند.

وی در ادامه با متهم کردن مقامات سابق صهیونیست در خصوص تحریک اعتراضات علیه خود افزود که رئیس اسبق ستاد ارتش و وزیر جنگ اسبق این رژیم از عوامل اصلی نافرمانی و اعتراضات در اراضی اشغالی هستند.

نتانیاهو همچنین تصریح کرد: امتناع از خدمت نظامی اقدامی مردود است و به امنیت و دموکراسی اسرائیل ضربه می‌زند. من از مخالفان می‌خواهم با نافرمانی نظامی هیچ گونه تسامحی نداشته باشند. امیدوارم به توافق فراگیرتر درباره اصلاحات قضائی دست یابیم.

وی ادامه داد: ما کابینه‌ای قوی تشکیل داده‌ایم و نمی‌خواهیم ارتش در این شرایط آسیب ببیند. طرف‌هایی که تلاش می‌کنند ارتش اسرائیل را وارد نزاع سیاسی کنند، همان‌هایی هستند که ارتش را به سمت نافرمانی نظامی سوق می‌دهند.

این اظهارات نتانیاهو در حالی است که شمار زیادی از افسران ذخیره نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در اعتراض به لایحه اصلاحات قضائی کابینه بنیامین نتانیاهو، خدمت داوطلبانه در ارتش این رژیم را متوقف می‌کنند.

این افسران صهیونیست، خواسته خود را در قالب یک پیام مکتوب به همراه اسامی و امضای آنها خطاب به فرماندهان نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، ارسال کردند. این نامه در رسانه‌های عبری زبان نیز منتشر شده است.

«هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته در سخنانی که از نگرانی وی در خصوص ترک خدمت نظامیان ذخیره ارتش این رژیم حکایت داشت، اظهار کرد: هرکسی که دیگران را به ترک خدمت نظامی در قالب نیروهای ذخیره دعوت کند، به ارتش و امنیت اسرائیل صدمه می‌زند.

کد خبر 5841988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha