مقاومت اسلامی نُجَباء درپی هتک حرمت مجدد قرآن در سوئد مطرح کرد؛

استقبال از اخراج سفیر از عراق/ سفارت سوئد مرکز مطالعات قرآنی شود

استقبال از اخراج سفیر از عراق/ سفارت سوئد مرکز مطالعات قرآنی شود

جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء با صدور بیانیه‌ای، به اقدام خصمانه دولت سوئد در اعطای مجوز دوباره برای هتک حرمت کتاب آسمانی مسلمانان واکنش تند نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نمایندگی نُجَباء در ایران، بعد از تکرار عمل شنیع قرآن‌سوزی با مجوز دولت سوئد، جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در بیانیه‌ای ضمن تقدیر و حمایت از قطع روابط دیپلماتیک بغداد - استکهلم، کشورهای عربی و اسلامی را به پیروی از این تصمیم شرافتمندانه دولت عراق فرا خواند.

در بیانیه مزبور بعد از اشاره به هراس رژیم‌های جاهل غربی از تعالیم کلام الله مجید که با نیات شیطانی آنها در گسترش انحطاط و فحشاء منافات دارد، آمده است: دشمنان خدا به‌وسیله دروغ و تحریف با قرآن کریم ستیز می‌کنند و هتک حرمت وحی را آزادی بیان جلوه می‌دهند، زیرا این کتاب مقدس نژادپرستی و تجاوز را رد می‌کند.

جنبش نُجَباء با تأکید بر اینکه "قداست قرآن تا ابد در دل و جان ما و هر انسان منصف آزاده‌ای جاودان است"، خاطرنشان ساخت: ناگزیریم که برای مقابله با این توهین‌های مکرر، به روش‌های مناسبی که صلاح می‌دانیم متوسل شویم.

مقاومت اسلامی نُجَباء در پایان از مسئولان عراقی خواست که مقر سفارت سوئد را به مرکز مطالعات علوم قرآنی تغییر کاربری دهند تا ضمن گسترش آگاهی و فرهنگ اسلام ناب محمدی در سطح جهان، تبلیغات دروغین عوامل پشت صحنه این جنبش‌های ماسونی که با مفهوم آزادی و انسانیت ناسازگار است، برملا شود.

واکنش تند کشورهای اسلامی عربی در پی اهانت مجدد به قرآن در سوئد

گفتنی است در واکنش به توهین مجدد به قرآن کریم با حمایت آشکار دولت سوئد، کشورهای اسلامی عربی واکنش تند نشان دادند.

دولت عراق در پایان نشست اضطراری امروز خود بعد از ماجرای حمله برخی افراد به سفارت سوئد در بغداد در واکنش به اهانت به قران کریم، با صدور بیانیه رسمی از سفیر سوئد در بغداد خواست تا خاک این کشور را ترک کند.

در واکنش به هتک حرمت مجدد به قرآن و حمایت دولت سوئد از این اقدام ضد دینی، کشورهای اسلامی واکنش تند نشان دادند.

در پی توهین مجدد به قرآن کریم، وزارت خارجه کشورمان با احضار سفیر سوئد اعتراض شدید خود علیه صدور مجوز مجدد دولت سوئد در توهین به قرآن را ابلاغ کرد.

همچنین، وزارت خارجه عراق از سازمان همکاری کشورهای اسلامی خواست با برگزاری نشستی ویژه مانع از تکرار چنین اقدامات مشمئزکننده به مقدسات مسلمین شود.

از سوی دیگر، جنبش حزب الله عراق با محکوم کردن توهین مجدد به مقدسات مسلمانان اعلام کرد: توهین به قرآن کریم نتیجه کرنش غالب کشورهای عربی و اسلامی به اراده رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب الله لبنان با محکوم کردن تکرار اهانت به قرآن کریم با صدور پیامی گفت: آنچه اکنون شاهد هستیم آتش زدن قرآن کریم و پرچم عراق با هدف تحریک آشکار احساسات دینی مسلمانان با حمایت دولت سوئد است و مسلمانان در اعتراض به مقدسات حق دارند اعتراض کنند.

گفتنی است سلوان مومیکا، فرد هتاک سابق به قرآن کریم امروز پنجشنبه این بار قرآن و پرچم عراق را با حمایت پلیس سوئد لگدمال کرد.

کد خبر 5842018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha