۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان:

احیای کارکردهای مساجد ضرورت دارد

احیای کارکردهای مساجد ضرورت دارد

رشت- مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه احیای کارکردهای مساجد ضرورت دارد، گفت: احیای مساجد زمینه تربیت انسان های هنرمند و توانمند انقلابی را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا حاجتی امروز شنبه در نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان نیز با استقبال از تعمیق و افزایش گستره‌ی همکاری‌ها اظهار کرد: مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری و قریب به یک هزار کانون فرهنگی هنری مساجد استان، ظرفیت گسترده‌ای است که در سایه هم‌افزایی و هم‌گرایی به افزایش ضریب مخاطبان دو مجموعه کمک می‌کند.

وی به تبیین جایگاه مسجد به عنوان مرکز تشکل و حکمرانی اسلامی پرداخت و افزود: هر اندازه به مسجد نزدیک شده و بسترهای مناسب برای حضور همگانی در مساجد را فراهم‌کنیم، به جامعه اسلامی نزدیک‌تر می‌شویم.

حجت الاسلام حاجتی مرکزیت مساجد در دوران حیات رسول اکرم (ص) تا پیش و پس از انقلاب اسلامی ایران را یادآور شد و تصریح کرد: ضروری است کارکردهای مساجد احیا شده و زمینه تربیت انسان‌های هنرمند و نیروهای توان‌مند انقلابی در مساجد فراهم‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان از مساجد به‌عنوان بستری برای اندیشیدن تمهیدات لازم برای برون‌رفت نسل کودک و نوجوان از چالش‌ها یادکرد و گفت: فراهم‌سازی زمینه‌های حضور آینده‌سازان در مساجد می‌تواند به تربیت تمام ابعاد شخصیتی آینده‌سازان ایران اسلامی کمک کند.

وی اضافه‌کرد: مسجد هویت کاملی دارد و برپایی نماز اول وقت، مراوده با همسالان و بزرگ‌ترها، آموزش قرآن و آموزه‌های اسلامی، بخشی از رهاوردهای حضور در مساجد برای نسل کودک و نوجوان به‌شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام حاجتی بر اهمیت ادامه یافتن و افزایش همکاری‌ها کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان تاکید داشت و گفت: افزایش همراهی‌ها، امضای تفاهم نامه همکاری و افزایش ارتباط سازنده کارکنان و اعضای دو مجموعه استقبال کرد.

کد خبر 5843286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha