۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۱۴

گفتگوی وزرای خارجه ترکیه و ایران با محوریت هتک حرمت به‌قرآن‌ کریم

گفتگوی وزرای خارجه ترکیه و ایران با محوریت هتک حرمت به‌قرآن‌ کریم

وزیران امور خارجه ترکیه و ایران به صورت تلفنی در خصوص افزایش حملات به قرآن کریم در اروپا گفتگو کردند.

ه گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه امروز شنبه با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود در خصوص نقش سازمان همکاری اسلامی برای مقابله با حملات روزافزون به قرآن کریم تلفنی گفتگو کرد.

براساس بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه ترکیه، دو طرف در این گفتگوی تلفنی روابط دوجانبه، لزوم اقدام سازمان همکاری اسلامی درباره هتک حرمت قرآن کریم و اتخاذ تدابیر مشترک را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

پنجشنبه هفته پیش برای دومین بار طی چند هفته اخیر، عاملان قرآن‌ سوزی در سوئد با چراغ سبز پلیس این کشور به قرآن کریم اهانت کردند.

«سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی در این تجمع، بار دیگر با حمایت پلیس سوئد به قرآن کریم هتاکی کرد و پرچم عراق هم را آتش زد.

پیشتر هم با مجوز دولت سوئد، به قرآن کریم در این کشور هتک حرمت شده بود؛ اقدامی که با واکنش گسترده مسلمانان و حتی برخی از پیروان سایر ادیان الهی در جهان مواجه گردید.

امروز نیز نمایندگی سازمان همکاری اسلامی در دفتر ژنو سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای در شبکه های اجتماعی خود، اهانت به قرآن کریم در دانمارک را محکوم کرد.

در بیانیه صادره از سوی نمایندگی سازمان همکاری اسلامی در دفتر ژنو سازمان ملل آمده است: بی حرمتی به کتاب مقدس مان قرآن در دانمارک را شدیداً محکوم می‌ کنیم.

در این بیانیه آمده است که حمایت مستمر از این گونه اقدامات ضداسلامی و انفعال در قبال آنها تحت عنوان «آزادی بیان» آشکارا مصونیت از مجازات را نشان می‌دهد.

گفتنی است که روز گذشته اعضای یک گروه ضداسلامی و افراطی در دانمارک با نام «وطن پرستان دانمارکی» قرآن را مقابل سفارت عراق در کپنهاگ سوزاند.

کد خبر 5843666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha