۱ مرداد ۱۴۰۲، ۶:۳۲

استاد حوزه علمیه قم:

هیئت های مذهبی کانونی ترین مکان جهاد تبیین است

هیئت های مذهبی کانونی ترین مکان جهاد تبیین است

قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: هیئت های کانونی ترین مکان برای جهاد تبیین هستند که باید در آن ارزش ها و اخلاق اسلامی تبیین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد میرزا محمدی شامگاه شنبه در مراسم عزاداری هیئت مهندسین بقیع شریف و متوسلین به حضرت علی اصغر (ع) که در مجموعه فرهنگی ورزشی خانه مهندس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم برگزار شد اظهار داشت: امروز بعضی‌ها فکر می‌کنند چون تا به حال از امر به معروف و نهی از منکر بیان نشده و تبیین لازم در این موضوع صورت نگرفته است اگر کسی حرفی در این موضوع بیان کند فکر می‌کنند چیز جدیدی مطرح شده است که اینگونه نیست و این فریضه از همان ابتدا بودن است و در سوره اعراف آمده پیامبر برای ۶ امر مبعوث شده که اولین برنامه پیامبر امر به معروف و نهی از منکر است.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: پیامبر نیامده بار جامعه دینی را سنگین کند، بلکه آمده باری از دوش مردم بر دارد و جامعه را از اسارت و حقارت نفس و تبعیت ابلیس نجات دهد.

وی گفت: پیامبر نیامده آزادی بشر را محدود کند و امام حسین علیه السلام نیز دین جدیدی نیاورده است و علت قیام خود را احیای دین جدش بیان کرده چرا که در آن زمان حکومت دچار فسادی شد که لازمه آن قیام بوده و این امر دستور خداوند و پیامبر اسلام است.

هیئت های مذهبی کانونی ترین مکان جهاد تبیین است

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: امروز برخی‌ها در فضای مجازی حرف‌هایی منتشر می‌کنند که نزاع حسین بن علی (ع) با یزید شخصی و عربی بوده است در حالی که اینگونه نیست و تا قیامت مثل سیدالشهدا علیه السلام نباید در برابر فساد مثل یزدی سکوت کند و همه آحاد جامعه اسلامی باید برای اصلاح امور برخیزند.

حجت الاسلام میرزا محمدی گفت: در جامعه اسلامی همه مسئول هستند و نمی‌توان بیان کرد که برخی موضوعات به ما ربطی ندارد.

وی با بیان اینکه امروز برخی‌ها احکام دین را تقطیع می‌کنند افزود: این افراد آنجایی از دین که به نفع آنان است را بیان و در جایی که به ضررشان است، از کنارش عبور می‌کنند.

هیئت های مذهبی کانونی ترین مکان جهاد تبیین است

وی افزود: سیدالشهدا علیه السلام در مسیر کربلا بارها داستان حضرت یحیی را بازگو کردند که سر بریده این نبی را بر پادشاه ستمکاری بردند که مشغول میگساری بود و همین اتفاقات برای آن حضرت تکرار شد.

حجت‌الاسلام میرزامحمدی با بیان اینکه اولین کسی که فتوا به ازدواج با محارم داده بود یزید است افزود: قیام برای خدا مطابق همه سلایق نیست و مؤمن بر اساس خط کش امام باید حرکت کند و نباید سلایق فردی دیگران برایش مهم باشد و برخی‌ها فکر می‌کنند مؤمن کسی است که فقط جاذبه دارد در حالی که فقط جاذبه داشتن از شاخصه‌های یک انسان متعادل نیست.

وی با اشاره به نقش و اهمیت هیئت‌های مذهبی در جامعه بیان داشت: هیئت‌ها کانونی ترین مکان برای جهاد تبیین هستند که باید در آن ارزش‌ها و اخلاق اسلامی تبیین شود.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: ۴۷ کشور با سازمان‌های جاسوسی در فتنه اخیر علیه دین و کشور وارد میدان شدند و کمک ترکیبی سختی را پیش گرفتند.

هیئت های مذهبی کانونی ترین مکان جهاد تبیین است

هیئت های مذهبی کانونی ترین مکان جهاد تبیین است

کد خبر 5843774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha