۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۶

امام جمعه نظرآباد:

تقارن عاشورا و جمعه امید به ظهور را در دل‌ها زنده کرد

تقارن عاشورا و جمعه امید به ظهور را در دل‌ها زنده کرد

نظرآباد- امام جمعه نظرآباد گفت: تقارن عاشورا و جمعه امید به ظهور را در دل‌ها زنده کرد و یک فرصت بی‌نظیر برای روشنگری و بصیرت افزایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید سجاد موسوی در خطبه‌های نماز جمعه شهر نظرآباد که در مصلای این شهر اقامه شد، اظهار کرد: در روایات امام‌حسین (ع) می‌خوانیم «السلام علیک یا شریک القرآن» این تعبیر اشاره به حدیث ثقلین دارد یعنی هدایت و نجات بشر از ضلالت و گمراهی در تمسک به قرآن و عترت است.

وی بیان کرد: امام‌حسین (ع) قرآن ناطق و جلوه کلام الهی است. همچنان‌که قرآن عزیز و شکست‌ناپذیر است امام‌حسین (ع) هم عزیز و شکست‌ناپذیر است. قرآن و عترت از آن همه بشریت است و نورشان خاموش شدنی نیست.

امام جمعه نظرآباد تصریح کرد: دشمنان اسلام و قرآن هرچه تلاش کنند نمی‌توانند با اهانت به قرآن و اهل‌بین نور هدایت را کم‌فروغ و خاموش کنند.

وی خاطرنشان کرد: حماسه حسینی دو مرحله دارد مرحله عملیاتی با عصر عاشورا و با شهادت امام‌حسین (ع) تمام شد.

موسوی گفت: مرحله جهاد تبیین و زنده نگه‌داشتن خط فکری عاشورا با زعامت امام‌سجاد (ع) و پرچم‌داری حضرت زینب (س) از عصر عاشورا آغاز شد و تا قیامت ادامه دارد.

وی اظهار کرد: امروز وظیفه شیعه و محب امام حسین (ع) در دوران پسا اینترنت و هوش مصنوعی جهاد تبیین با توجه به نیاز مخاطب است.

امام جمعه نظرآباد بیان کرد: رزمایش فداییان ولایت ارتش جمهوری اسلامی پاسخی به توهمات رژیم صهیونیستی و پیامی است به کسانی که ادعاهای واهی نسبت به جزایر سه‌گانه داشتند. رزمایش برفراز جزایر خلج فارس یعنی خط مرزی ما تا جزیره بوموسی امتداد داشته و با هرگونه تعرض و تجاوزی مقابله خواهد شد.

وی تصریح کرد: تقارن عاشورا و جمعه امید به ظهور را در دل‌ها زنده کرد و یک فرصت بی‌نظیر برای روشنگری و بصیرت افزایی است، ظهور فرصتی برای جاماندگان از عاشورا بوده و شیعه همیشه پویاست و امیدوار به برافراشتن پرچم عدالت در سراسر دنیا است.

موسوی متذکر شد: مشکل آب در بعضی از مناطق شهر خصوصاً روستاها جدی است؛ همه مسئولین باید تلاش کنند و مدیریت کنند و زمان‌بندی نمایند و مردم هم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

کد خبر 5848408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha