۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۱

مدیرکل آموزش قوه قضاییه مطرح کرد؛

دستورالعمل جدید تبدیل وضعیت قضات تنظیم شد

دستورالعمل جدید تبدیل وضعیت قضات تنظیم شد

مدیرکل آموزش قوه قضاییه از تنظیم دستورالعمل جدید تبدیل وضعیت قضات رسمی_آزمایشی به رسمی_قطعی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی جوهری با بیان اینکه جلسات متعددی با حضور کارشناسان امر در خصوص تدوین و تنظیم این شیوه نامه برگزار شد، عنوان کرد: در این جلسات شماری از مواد شیوه نامه توسط کارگروهی متشکل از اداره کل کارگزینی قضات، معاونت ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات، مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، مشاور معاون منابع انسانی قوه قضائیه و جمعی از کارشناسان معاونت منابع انسانی قوه قضائیه مورد بررسی قرار گرفت.

جوهری گفت: این شیوه نامه به صورت روند نما با هدف انتظام و شفافیت بخشیدن به روند فرایندهای تبدیل وضعیت قضات رسمی_آزمایشی به قطعی_ رسمی تنظیم شد و با موافقت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه وارد فاز اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش قوه قضائیه با اشاره به اهمیت لزوم کسب نظرات مثبت استعلام از مراجع چهارگانه حفاظتی و نظارتی در تعیین تبدیل وضعیت به رسمی قطعی، بیان کرد: احراز این شرایط بر عهده نظر مساعد رئیس کل دادگستری استان محل خدمت کارکنان، دادسرای انتظامی قضات، مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه و در نهایت اداره کل آموزش قوه قضائیه بستگی دارد که به صورت توأمان باید هم نظر باشند.

وی افزود: بر اساس این مقرره کسب استعلام از مراجع سه گانه بر عهده اداره کل آموزش قوه قضائیه است و نظر این اداره کل با انجام مصاحبه علمی شرکت کنندگان تکمیل می‌شود.

جوهری اظهار کرد: شرکت کنندگانی که در اختبار علمی با نظر اساتید مصاحبه کننده مردود تشخیص داده شوند و ضعیف باشند، می‌بایست به صورت خودخوان یا تجدید دوره (با گذراندن دوره آموزشی کوتاه مدت متناسب با نیاز آموزشی که حداکثر سه ماه به طول می‌انجامد) معرفی و مجدداً دعوت به مصاحبه می‌شوند.

گفتنی است، قضاتی که با دریافت ابلاغ به مدت سه سال به صورت آزمایشی (رسمی_ آزمایشی) مشغول به فعالیت شده اند، با پایش و نظارت عملکرد و همچنین احراز شرایط مورد نیاز به وضعیت رسمی قطعی تبدیل می‌شوند. تصویب هر گونه پست جدید و نقل و انتقالات قضات در کمیسیون نقل و انتقالات قضات منوط به تبدیل وضعیت قضات آزمایشی به رسمی قطعی است.

کد خبر 5848944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha