نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی با موضوع هتاکی به قرآن کریم

نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی با موضوع هتاکی به قرآن کریم

نشست فوق‌العاده و مجازی سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو جهت بررسی هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد و دانمارک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واع، نشست فوق‌العاده و مجازی سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو، جهت بررسی هتک حرمت‌های مکرر قرآن کریم در سوئد و دانمارک آغاز شد.

حسین ابراهیم طاها، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در ابتدای این نشست ضمن ابراز ناامیدی از انجام‌ندادن هیچ‌گونه اقدامی در رابطه با جلوگیری از هتک حرمت قرآن کریم از سوی مقامات سوئد و دانمارک، مجددا از مقامات این ۲ کشور خواست که اقداماتی رسمی را جهت جلوگیری از تکرار هتک حرمت و سوزاندن قرآن کریم به انجام برسانند.

طاها به کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی توصیه کرد که طبق صلاحدید خود اقداماتی حاکمیتی را در رابطه با روابط با سوئد و دانمارک، جهت بیان مخالفت خود با مواضع مقامات این ۲ کشور در قبال تکرار هتک حرمت قرآن کریم و جلوگیری از این اقدامات، به انجام برسانند.

فیصل بن فرحان نیز که کشورش ریاست کنونی سازمان همکاری اسلامی را بر عهده دارد و در کنار عراق خواهان برگزاری این نشست فوق‌العاده شده بود در سخنان خود اعلام کرد: دولت عربستان به اهمیت تثبیت ارزش‌های گفتگو، بخشش و احترام میان ملت‌ها، ادیان و فرهنگ‌ها ایمان دارد و هر اقدامی که باعث گسترش نفرت و افراط‌گرایی شود را نمی‌پذیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس دولت عربستان، هتک حرمت‌های مکرر قرآن کریم را به شدت محکوم نمود و تأکید کرد که این اقدامات تحریک‌برانگیز به هیچ وجه پذیرفتنی نیستند.

بن فرحان افزود: از تمامی کشورها و اعضای سازمان همکاری اسلامی دعوت می‌کنیم که در کنار یکدیگر جهت اتخاذ اقداماتی عملی و کارآمد برای جلوگیری از تکرار این تعرض‌ها، تلاش کنند.

کد خبر 5851072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha