۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۴۱

در گفتگو با مهر مطرح شد

حساسیت دیدار با ژاپن آزاردهنده است/شمشیربازان باید باهوش‌تر باشند

حساسیت دیدار با ژاپن آزاردهنده است/شمشیربازان باید باهوش‌تر باشند

سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر باتاکید بر اینکه تیمش در مسابقات قهرمانی جهان به هدف خود برای قرار گرفتن در جمع هشت تیم برتر نرسید، گفت که شاگردانش باید باهوش‌تر و با حوصله‌تر بازی کنند.

امین قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر تا به امروز در سه رویداد انتخابی المپیک شرکت کرده است، گفت: از دو رویداد دست پر بازگشتیم. در رویداد سوم (قهرمانی جهان) به هدف مان نرسیدیم اما امتیاز لازم را به دست آوردیم و امتیاز زیادی هم از دست ندادیم، بنابراین تا به امروز شرایط‌مان برای کسب سهمیه المپیک تیمی مثبت و رو به جلو است.

وی با بیان انیکه به دلیل تعدد رویدادها و اردوهای اخیر، شمشیربازان این روزها متحمل فشار روانی و خستگی بدنی هستند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که تا پایان سال باید در رویدادهای دیگری برای کسب امتیاز و سهمیه المپیک شرکت داشته باشیم. تیم ملی آبان باید در جام جهانی الجزایر شرکت داشته باشد و بعد از آن هم گرند پری فرانسه، جام جهانی لهستان و جام جهانی ایتالیا را در پیش داری. سال آینده هم برای ما با حضور در جام جهانی بوداپست آغاز می شود.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر با بیان اینکه این تیم تا به امروز ۱۴۲ امتیاز المپیکی کسب کرده و در رده ششم رنکینگ المپیکی قرار دارد در مورد اینکه «تصور می کنید چه زمان و در چه مرحله کسب سهمیه تیمی برای المپیک مسجل شود؟»، خاطرنشان کرد: رقابت برای دستیابی به سهمیه المپیک سخت است و پیش بینی نتایج آن هم سخت تر، واقعا نمی توان از حالا پیش بینی دقیقی در این زمینه داشت. در همین مسابقات اخیر قهرمانی جهان هدف این بود که جزو هشت تیم برتر شویم اما به خاطر شکست برابر ژاپن نتوانستیم این هدف را محقق کنیم. البته به واسطه عملکردمان در دیدارهای بعدی امتیازی از دست ندادیم اما همین نرفتن جزو هشت تیم، اتفاقی بود که ما را از برنامه های مان عقب انداخت .

وی تاکید کرد: اتفاق خوبی که در مسابقات قهرمانی جهان برای مان رقم خورد این بود که بعد از دیدار با ژاپن و متحمل شکست برابر این تیم، پیروزی های با ارزشی کسب کردیم. ما تیم رومانی که نفر سوم جهان در سال گذشته را در ترکیب خود دارد، شکست دادیم. بعد از آن کانادا را از پیش رو برداشتیم و سپس ترکیه که نفر سوم قهرمانی اروپا را دارد را شکست دادیم و اینگونه تیم نهم جهان شدیم. الان هم بیش از ۲۰ امتیاز (۲۴ امتیاز) با ژاپن به عنوان دومین تیم برتر آسیا در رنکینگ المپیکی فاصله داریم.

قربانی تصریح کردک در مجموع اینکه هیچ چیز از الان قابل پیش بینی نیست. در مسیر پیش رو و رویدادهایی که باید در آنها حاضر شویم، می تواند هزاران اتفاق خوشاید یا ناخوشایند رقم بخورد. تنها کاری که می توانیم انجام بدهیم این است که استراحت خوب به بازیکنان بدهیم. نقاط ضعف را برطرف کنیم و با روحیه در مسابقات آینده شرکت کنیم. روز مسابقه هم با هوش تر و با حوصله تر باشیم. این تمام کاری است که باید و می توانیم انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر کسب سهمیه تیمی برای المپیک است چراکه به این واسطه می توانیم چهار بازیکن در المپیک داشته و در بخش انفرادی بازی ها هم حاضر شویم، در مورد ژاپن و برنامه برای رویارویی با این تیم در رقابت های آتی به گونه ای که با شکست همراه نباشد، توضیح داد.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر گفت: در مسابقات بعدی اصلا به ژاپن نمی خوریم، احتمالا با چین یا مصر روبرو می شویم که باز هم احتمال رویارویی با مصر بیشتر است. به هر حال رقابتی ناخواسته میان ما و ژاپن، بازیکنان دو تیم و کادر فنی است. البته در مسابقات قهرمانی آسیا با ۷ - ۶ اختلاف امتیاز این تیم را شکست دادیم اما در مسابقات قهرمانی جهانی با ۳ اختلاف امتیاز نتیجه را واگذار کردیم و حتی در بازی آخر جلو بودیم. در هر صورت در مورد ژاپن و رقابت با این تیم حساسیتی ایجاد شده که ما را اذیت می کند. این موضوع ما را آزار می دهد اما باید تلاش داشته باشیم تمرکز اصلی را روی کسب امتیاز و سهمیه بگذاریم.

کد خبر 5851356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha