۱۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۵۸

استاندار کرمانشاه خبر داد؛

آغاز نصب گیت‌های جدید تردد در مرزهای خسروی و منذریه طی هفته آینده

آغاز نصب گیت‌های جدید تردد در مرزهای خسروی و منذریه طی هفته آینده

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه از آغاز نصب گیت‌های جدید تردد در مرزهای خسروی و منذریه طی هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طیب صحرایی ظهر جمعه در حاشیه نشست هماهنگی و برنامه ریزی خدمات رسانی به زوار اربعین که در سالن پایانه مرزی خسروی و در جمع خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: توافق‌های خوبی با مسئولان استان دیالی و دولت مرکزی عراق انجام شده و قسمتی از پذیرایی آن طرف مرز خسروی و در منذریه انجام خواهد گرفت.

وی افزود: امسال تردد از مرز خسروی در ایام اربعین ۲۴ ساعته خواهد بود و این امکانات کنار هم می‌تواند یک زیارت اربعین ایمن، سالم و آسان را برای زائران رقم بزند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه اربعین یک توفیق ملی است بنابراین یک عزم و اراده خوبی برای خدمت رسانی به زوار شکل گرفته و شهرداری منطقه ۲۲ تهران با مجموعه همکاران در مرز خسروی مستقر می‌شوند.

صحرایی بیان کرد: شهرداری منطقه ۲۲ تهران کمک‌هایی در ۲ طرف مرز خسروی -منذریه برای زائران خواهند داشت و خدمات رسانی در سطح مختلف طراحی شده که مکمل برنامه‌های استانی است.

وی ادامه داد: برنامه‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف رفاهی، بهداشتی، فرهنگی و پذیرایی برای خدمات رسانی به زائران در مرز خسروی اندیشیده شده است و شهرداری منطقه ۲۲ تهران مکمل این خدمات در مرز خسروی -منذریه است.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: یکی از نقاط قوت بهداشتی و درمانی مرز رسمی خسروی استقرار یک بیمارستان توسط ارتش در سه راه نصرآباد است و دانشگاه علوم پزشکی نیز یک مرکز بهداشتی و درمانی در ابتدای ورودی پایانه و چند مرکز درمانی در دیگر نقاط مرز خواهد داشت.

صحرایی خاطر نشان کرد: همچنین احداث یک بیمارستان توسط سپاه در نقطه صفر برای ارائه انواع خدمات رسانی به زائران نیز برپا می‌شود و با توجه به گرمای هوا اتاق‌های سرد نیز برای خدمات رسانی به زائران ایجاد شده است.

وی گفت: همچنین امروز بازدیدی از آن طرف مرز خسروی و منذریه داشتیم که استقرار گیت ها، مراحل زیرسازی و ساخت خود گیت ها نهایی شده است و در هفته پیش رو شاهد استقرار گیت ها خواهیم بود که تعداد گیت ها و چینش آنها کمک زیادی به خدمت رسانی به زائران می‌کند.

استاندار کرمانشاه گفت: امسال برای اولین بار مساحت سایبان‌ها در پایانه مرزی خسروی چندین برابر شده و سرویس‌های بهداشتی، خدمات بهداشتی و موکب‌های وزارت دفاع، ارتش، سپاه مجموعه‌ی مسجد مرز رسمی خسروی بهسازی شده است.

صحرایی گفت: برای حمل و نقل نیز توافق‌هایی در گام اجرایی با عراقی‌ها برقرار شده که زائران را از نقطه صفر به مقاصد اولیه راهپیمایی تا شهرهای بغداد، نجف و دیگر شهرهای زیارتی برساند و این امکان فراهم شده تا زائران پیش از شروع راهپیمایی اربعین در صورت تمایل بتوانند امامان معصوم (ع) را در شهرهای سامرا و کاظمین زیارت کنند.

کد خبر 5853532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سیدجلال مشعشعی IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
      0 0
      بنده از اول این راهپیمایی عظیم اربعین توفیق زیارت داشته ام هر سال بهترازسال قبل بوده ولی کرایه گران شده ان‌شاءالله فکری دراین موردبکنیدالتماس دعا یا علی مدد لبیک یا حسین
    • حمید رضا IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
      1 0
      انشاء الله درسایه توجهات حضرت ولیعصر عج وامام حسین علیه السلام روزبروزشاهدشکوفایی ورونق روزافزون مرزخسروی دروازه اصلی کربلای معلی باشیم