۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان عنوان کرد؛

پیگیری بخش خصوصی برای ایجاد خط هوایی مخصوص گلستان

پیگیری بخش خصوصی برای ایجاد خط هوایی مخصوص گلستان

گرگان_ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اعلام اینکه خط هوایی مخصوص گلستان ایجاد می شود، گفت: سه شرکت سرمایه گذاری پیگیر خرید هواپیما برای استان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر سید محمد دهنوی ظهر شنبه در نشست خبری با رسانه‌های استان با بیان اینکه عملیات اجرایی پتروشیمی گلستان را شرکت توسعه زیرساخت پتروشیمی خلیج فارس انجام می‌دهد، اظهار کرد: موضوع تأمین آب پتروشیمی استان از دغدغه‌های ماست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان افزود: در این راستا قرار شد تا طرح فاضلاب گرگان اجرا شود که پس از آن، آب تصفیه شده فاضلاب گرگان برای پتروشیمی بهره گیری شود.

وی ادامه داد: در مدت یک سالی که پتروشیمی بخواهد در گلستان اجرایی شود، پروژه تأمین آب هم عملیاتی خواهد شد که در این راستا مطابق ارزیابی‌های انجام شده، نیاز به اجرای ۳۴ کیلومتر خط انتقال آب است.

دهنوی در توضیح چگونگی تأمین برق پتروشیمی گلستان، گفت: با توسعه فاز سیکل ترکیبی علی آباد کتول برق پتروشیمی هم تأمین خواهد شد.

وی اضافه کرد: تاکنون ۴۰ مگاوات برق از طریق بخش خصوصی تأمین شده که با اجرای این پروژه در منطقه اینچه برون و بندر ترکمن، تولید برق استان افزایش خواهد یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان از واگذاری تولید برق توسط بخش خصوصی با ایجاد نیروگاه‌های کوچک مقیاس خبر داد و گفت: تلاشمان بر این است تا این بخش هم توسعه یابد.

وی با بیان این مطلب که توافقات اولیه ایجاد سیکل ترکیبی علی آباد کتول انجام شده، افزود: خوشبختانه شورای پول و اعتبار هم این پروژه را تأیید کرده است.

به گفته دهنوی، اقدامات اولیه این طرح انجام شده در برنامه داریم تا در سفر رئیس جمهور کلنگ این طرح مهم به زمین بخورد.

وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از سیکل ترکیبی علی آباد کتول، ۵۰ مگاوات به ظرفیت برق استان اضافه می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی را در دولت سیزدهم افزایشی دانست و افزود: یکی از این حوزه‌ها ورود بخش خصوصی برای ایجاد ایرلاین مخصوص استان است که در این حوزه سه شرکت سرمایه گذاری پیگیر خرید هواپیما برای استان هستند.

وی در خاتمه افزایش خطوط داخلی و خارجی از استان را منجر به توسعه اقتصاد این منطقه برشمرد و گفت: خرید هواپیما با ۷۰ درصد سرمایه گذاری بخش خصوصی و ۳۰ درصد تسهیلات بانکی انجام می‌شود اما در حال حاضر با وجود پیگیری‌های سرمایه گذاران تاکنون بخش خصوصی موفق برای خرید هواپیما نشده است.

کد خبر 5854126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha