۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۰

نقدی بر صحبت های رئیس فدراسیون فوتبال؛

آقای «تاج» استدلال شما برای این گفته و ادعا چیست؟

آقای «تاج» استدلال شما برای این گفته و ادعا چیست؟

آقای تاج! صحبت درباره سرمایه گذاری رقبا به جای خود، از برنامه و چشم انداز توسعه فوتبال ایران بگویید.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحمید احمدی در یادداشتی به اظهارات مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال پرداخته است. وی در این یادداشت که در اختیار «مهر» قرار گرفته نوشته است:

«آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال در گفتگو با برنامه ورزش و مردم گفته است رونالدو را هم بیاوریم فوتبال‌مان رشد نمی‌کند! ضمن ابراز تعجب از این گفته آقای تاج از ایشان می‌پرسیم که استدلال شما برای این گفته و ادعا چیست؟ و اصولاً بنظر شما عوامل و مؤلفه‌های رشد فوتبال کدامند؟

آیا بعد از گذراندن بیست و دو دوره لیگ به اصطلاح حرفه ای و با باشگاههای بدون ساختار حرفه ای که زمینه و ظرفیت و توان جذب مربی و بازیکنان فوتبال درجه یک دنیا را ندارند، و لیگی که بجز هزینه‌های گزاف و نجومی هیچ پویایی و پیشرفت فنی در آن مشهود و متصور نیست، و فدراسیونی که به لحاظ ساختار روزآمد و منابع انسانی و مالی نقطه ضعف‌های قابل توجهی دارد، فوتبال ما در حال رشد است؟

آیا بهتر نیست رئیس فدراسیون فوتبال به جای نقد و زیر سوال بردن برنامه ریزی و سرمایه گذاری رقبا و کشورهای همسایه در بکارگیری بازیکنان و مربیان شناخته شده و درجه یک دنیا و تأسیس آکادمی‌های استعدادیابی برای تقویت باشگاه‌ها و لیگ شأن و تأثیر آشکار و غیرقابل انکار این اقدامات در رشد و جهش فوتبال این کشورها که آثار آن را حتی در کوتاه مدت در عملکرد تیم‌های ملی فوتبال شأن در جام جهانی ٢٠٢٢ قطر دیدیم و بزودی در جام ملت‌های آسیا ٢٠٢٣ نیز خواهیم دید، به برنامه توسعه و افق پیش روی فوتبال ایران در حداقل پنج تا ده سال آینده اشاره کند و توضیح دهد که برنامه و راهبرد فدراسیون با توجه به ضعف‌ها و قوت‌ها و فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی فوتبال چیست و اهداف و نقشه راه و مسیر برون رفت از وضعیت رکود کنونی باشگاه‌ها و لیگ و قرار گرفتن فوتبال ایران در ریل و مسیر صعود و پیشرفت کدام است؟

مبنای این ادعای آقای تاج چیست و براساس کدام منطق مدعی شده اند که عربستان اگر خودش بیاید به ایران می‌بازد! آیا این ادعا و اظهار نظر رئیس فدراسیون دارای پشتوانه کارشناسی و برگرفته از مطالعات و یافته‌های کمیته طرح و توسعه فدراسیون فوتبال ایران است یا صرفاً برداشت شخصی آقای تاج است که بدلیل تعطیلی و یا فعالیت نامشهود کمیته طرح و توسعه فدراسیون بیان شده است؟

اگر چنین است اولاً نباید رئیس فدراسیون بدون مطالعه و تحقیق چنین اظهار نظر صریحی کند، و ثانیاً به جای نقد وضعیت و برنامه فوتبال در کشورهای همسایه و زیر سوال بردن آن، پاسخ‌های منطقی و قانع کننده ای را به سوالات و دغدغه‌های مجری و علاقمندان فوتبال در این برنامه بدهد و با توضیحات دقیق خود اطمینان خاطر لازم را در باره آینده فوتبال ایران در قاره آسیا و جهان و رقابت با کشورهای رقیب چه در سطح باشگاهی و چه در سطح ملی ایجاد کند.

امیدواریم بزودی توضیحات جامع و کامل‌تری را درباره برنامه و چشم انداز فوتبال ایران از سوی آقای تاج شاهد باشیم.»

کد خبر 5854154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha