۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۴۲

در جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی؛

متون نمایشی ۲ هنرمند چهارمحال و بختیاری پذیرفته شد

متون نمایشی ۲ هنرمند چهارمحال و بختیاری پذیرفته شد

شهرکرد_مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: متون نمایشی ۲ هنرمند چهارمحال و بختیاری در بیست و یکمین دوره از جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی پذیرفته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیام احمدی صبح یک شنبه در جمع خبرنگاران، با اعلام دبیرخانه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی، متون پذیرفته شده در بخش صحنه‌ای و شبیه‌خوانی این جشنواره مشخص شد که در این میان نام ۲ اثر از هنرمندان چهارمحال و بختیاری نیز دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: در بخش آثار صحنه‌ای و در قسمت آزاد این جشنواره، متن نمایشی مصطفی محمدی دوست هنرمند فارسانی با عنوان «برقه و باد» به همراه ۷۳ اثر دیگر مورد پذیرش هیأت داوران این بخش قرار گرفت.

احمدی بیان داشت: کوروش صادقی چلیچه دیگر هنرمند استان هم در بخش آثار شبیه‌خوانی و در قسمت مجالس غریب با ارسال متن شهادت حضرت شاه‌چراغ توانست نظر موافق هیأت داوران این بخش از جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی را جلب کرده و به‌عنوان اثر پذیرفته شده شناخته شود.

وی تصریح کرد: اثر صادقی در بخش آثار شبیه‌خوانی قسمت مجالس غریب در کنار ۱۲ اثر پذیرفته شده دیگر از هنرمندان کشور قرار دارد.

احمدی عنوان کرد: بنا به اعلام دبیرخانه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی، تمامی آثار پذیرفته شده تا ۱۰ شهریور فرصت دارند فیلم اثر خود را برای بازبینی و بررسی نهایی در پایگاه اینترنتی جشنواره بارگذاری کنند.

وی خاطر نشان کرد: بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش آئینی و سنتی به دبیری احمد جولایی در پاییز ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

احمدی بیان داشت: این رویداد هنری، پذیرای آثار هنرمندان در ۹ بخش نمایش‌های ایرانی، مجالس شبیه‌خوانی، نمایش‌های عروسکی سنتی، معرکه‌ها، آئین‌ها و بازی‌های نمایشی، نمایش‌های آئینی و سنتی ملل، نهمین سمینار بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی، پنجمین مسابقه نمایشنامه‌نویسی، نمایشگاه هنرهای نمایشی ایرانی و بخش هنرهای نمایشی فردی، نقالی و روایت‌های ملی و کارآواها خواهد بود.

کد خبر 5855567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha