۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۴

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ​استان ایلام خبر داد؛

جذب و پرداخت یک هزار و ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در ایلام

جذب و پرداخت یک هزار و ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در ایلام

ایلام-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ​استان ایلام از جذب و پرداخت یک هزار و ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نورالدین الیاسی ظهر دوشنبه در نشست اشتغال ویژه کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان ایلام گفت: سال گذشته بیش از ۹ هزار نفر به بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی استان ایلام نسبت به سال ۱۴۰۰ افزوده شده است.

وی اظهار کرد: میزان اشتغال ثبت شده در این استان طی سال گذشته مستند به آمارهای سامانه ملی رصد است.

وی افزود: اشتغال مقوله‌ای چند وجهی است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها متولی اصلی اشتغال کشور نیست بلکه سیاستگذاری بازار کار، هدایت و صیانت از نیروی کار را پیگیری می‌کند.

وی یادآور شد: جذب و پرداخت یک هزار و ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ و ۹۲۰ میلیارد تومان از محل جز یک و جز ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه به نهادهای حمایتی (کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونت وظیفه عمومی، بنیاد علوی، پارک علم و فناوری در استان صورت گرفته است.

الیاسی اضافه کرد: پرداخت ۷۷ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در ۶۰۰ رسته شغلی، ۲۹ میلیارد تومان تسهیلات کسب و کار روستایی، رفع موانع صدها واحد تولیدی صنعتی و بازگرداندن آنها به چرخه تولید استان، تسهیلات پرداختی منابع در اختیار دستگاه‌ها و بانک‌ها، ایجاد اشتغال مستقیم و معرفی جویندگان کار از طریق مراکز مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و دیگر بنگاه‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی از مهم‌ترین اقدامات یک سال گذشته در استان بوده است.

کد خبر 5855942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha