۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام خبر داد؛

اجرای طرح های مقابله با بیابان زایی در مرزهای ایلام

اجرای طرح های مقابله با بیابان زایی در مرزهای ایلام

ایلام-مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام از اجرای طرح های مقابله با بیابان زایی در مرزهای ایلام خبر داد و گفت: طرح نهال کاری در چهار نقطه عراق و ۲ استان مرزی کشورمان انجام می شود.

ابراهیم پیرزادیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان ایلام به عنوان پایلوت طرح مقابله با بیابان زایی کشورهای ایران و عراق انتخاب شده است.

وی گفت: در این تفاهم نامه اراضی بی ایانی در مرز ایلام و خوزستان با چند استان عراق نهال کاری می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام با اشاره به اینکه وجود اراضی بیابانی در کشور عراق باعث تشدید گرد و غبار شده است، گفت: بالغ بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های میسان و واسط عراق کانون گرد غبار هستند.

پیرزادیان اضافه کرد: در سال‌های اخیر اقدامات مختلفی در مرزهای استان ایلام برای مقابله با بیابان زایی از جمله غرق مناطق بیابانی، نهال کاری، مدیریت عرصه‌های دارای جنگل دست کاشت انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام با اشاره به طرح‌های جنگل کاری منابع طبیعی در ایران و عراق، اظهار کرد: ۸۰ کیلومتر از مهران تا کوت عراق برای جنگل کاری چاله کنی انجام شده است.

وی گفت: ۲۰ کیلومتر از مسیر حاشیه جاده‌های استان‌های مرزی نیز درخت کاری شده و نهال رایگان از طریق منابع طبیعی استان در اختیار کشور عراق نیز قرار گرفته است.

پیرزادیان اضافه کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با کشور عراق منعقد شده قرار است طرح نهال کاری در چهار استان (واسط، زیقار، المثنی و نیسان) و در ایران استان‌های خوزستان و ایلام در سطح یک هزار هکتار انجام شود.

وی افزود: با اجرای طرح جنگل‌کاری و طرح‌های کشت در این منطقه از استان گام‌های مهمی برای بیابان زدایی در استان برداشته می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی استان اضافه کرد: اقداماتی از قبیل کشاورزی مشارکتی و جنگل کاری تلفیقی که در طرح مصوب پیش بینی شده اجرا می‌شود و پس از اجرا و پایش نتیجه آن منعکس می‌شود.

۴۲۵ هزار هکتار بیابان در استان ایلام وجود دارد که در سال‌های اخیر برنامه‌های کشت نهال و بیابان زدایی در آن‌ها اجرا شده است.

کد خبر 5856701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha