۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۱

رئیس هیئت گلف آذربایجان‌ شرقی:

۳۲۱ گلف باز در آذربایجان شرقی فعالیت مستمر دارند

۳۲۱ گلف باز در آذربایجان شرقی فعالیت مستمر دارند

تبریز - رئیس هیئت گلف آذربایجان‌ شرقی با اشاره به کم بودن گلف بازان استان در سال های قبل، گفت: در حال حاضر ۳۲۱ ورزشکار بیمه شده در هیئت گلف استان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر کوین صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گلف آذربایجان شرقی قابلیت پیشرفت در سطح کشوری را دارد، افزود: ورزش گلف آن طور که باید شناخته می‌شد، معرفی نشده و متأسفانه خارج از استان آذربایجان شرقی از فعالیت گلف بازان استان تعجب می‌کنند.

رئیس هیئت گلف آذربایجان‌شرقی عنوان داشت: از زمان عهده دار شدن این مسئولیت سعی کردیم تا هیئت گلف استان را در سه حوزه به نمایش بگذاریم اولی اینکه گلف یک ورزش مفرح بوده و می‌توان به صورت خانوادگی این ورزش را برگزار کنیم دوم اینکه باید ساختارهای اولیه این ورزش را فراهم کنیم و سوم اینکه قهرمانان دوره‌های قبل این رشته را دریابیم لذا در تمامی مسابقات اعلام آمادگی کردیم.

کوین خاطرنشان کرد: در تمامی رده‌های سنی تیم دادیم و در ۱۰ مسابقه که اعزامی داشتیم توانستیم در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مقام اول کشوری را کسب کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد در این رشته المپیکی نتایج خوبی کسب کنیم، اذعان داشت: وقتی از هیئت گلف صحبت می‌کنیم چهار انجمن به ترتیب مینی گلف، بهکاپ، وودبال و کریکت به چشم می‌خورد.

رئیس هیئت گلف آذربایجان شرقی تاکید کرد: برای اولین بار هیئت گلف آذربایجان شرقی با همکاری شهرداری تبریز زمین‌های مینی گلفی که نزدیک به هفت سال بدون استفاده مانده بودند بازسازی و فعال کند.

کوین با اشاره به مسابقات استعدادهای درخشان و المپیاد ایرانی اظهار کرد: این مسابقات از سوم تا هشتم شهریور ماه برگزار شده و در رشته گلف هم در بخش آقایان و هم بانوان نمایندگانی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در این مدت تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه تبریز و پایگاه دوم شکاری بسته‌ایم، توضیح داد: خدا را شکر توانسته‌ایم از دانشگاه مذکور تا به این لحظه ۷۸ نفر علاقه مندان به این رشته ورزشی را ترغیب کنیم و دغدغه نداشتن زمین برای تمرین را از بین ببریم.

وی همچنین از هماهنگی با اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی صحبت کرده و یادآور شد: با قول مساعدی که آقایان حبیب ستوده نژاد و شرف شاهی به ما داده‌اند قرار است بعد از یک ماه و نیم دیگر در ورزشگاه یادگار یک زمین استاندارد گلف باشد تا بعد از میدان انقلاب تهران که مرتفع‌ترین زمین گلف کشور می‌باشد بهترین زمین گلف در کشور را داشته باشیم.

من تلاش کردم این رشته ورزشی را که ۲ ملی پوش آقا و یک ملی پوش خانم دارد را از تبریز تمرکز زدایی کنم، عنوان کرد: با گسترش این رشته در سطح استان امروزه در شهرهای بناب، مراغه، عجب شیر و اهر نیز فعالیت دارد.

کوین اذعان داشت: در رشته‌ای که قبلاً ۳۸ نفر بیمه شده وجود داشت در حال حاضر ۳۲۱ ورزشکار بیمه شده در رشته گلف فعال هستند و در مسابقات گلف که با حضور بیش از صد ورزشکار برگزار می‌شود به نوعی مدعی هستیم.

رئیس هیئت گلف استان در پایان این نشست از اختصاص تایم ورزشی و آموزش این رشته برای اصحاب رسانه آن هم برای تشکیل تیم و اعزام به مسابقات کشوری خبر داد.

کد خبر 5860857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha