اجرای طرح مسیر امن همزمان باورود زائران ایرانی به گذرگاه المنذریه

اجرای طرح مسیر امن همزمان باورود زائران ایرانی به گذرگاه المنذریه

همزمان با ورود نخستین کاروان زائران ایرانی برای مشارکت در مراسم اربعین حسینی(ع) به گذرگاه المنذریه، نیروهای حشدشعبی از آغاز اجرای طرح «مسیر امن» در این منطقه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد التمیمی» یکی از فرماندهان نیروهای حشدشعبی اعلام کرد که نخستین کاروان زائران ایرانی اربعین حسینی (ع) وارد گذرگاه المنذریه واقع در شرق دیالی شده است.

وی افزود: فرماندهی محور دیالی در سازمان حشدشعبی عملیات خود را برای اجرای طرح مسیر امن از المنذریه تا اطراف منطقه المقدادیه واقع در ۴۰ کیلومتری شمال شرق بعقوبه آغاز کرده است.

التمیمی اضافه کرد: طرح مسیر امن در راستای تأمین امنیت زائران اربعین حسینی (ع) اجرا می‌شود. آغاز این مسیر با زائران ایرانی شروع می‌شود و بعد از یک هفته زائران دیگر کشورها به این منطقه خواهند آمد. ما پیش بینی می‌کنیم که ده‌ها هزار تن از زائران اربعین حسینی (ع) از گذرگاه المنذریه عبور کنند.

وی تصریح کرد: تمام گذرگاه‌های زمینی از سوی نیروهای حشدشعبی و دیگر نهادهای امنیتی پاکسازی و امن شده‌اند و نیروهای حمل و نقل به صورت شبانه روزی در این مسیرها فعال هستند.

کمیته عالی ناظر بر مراسم اربعین حسینی (ع) در عراق گذرگاه المنذریه را به عنوان یک نقطه مهم برای ورود زائران ایرانی تعیین کرده بود.

سازمان نیروهای حشدشعبی یک هفته قبل اعلام کرده بود که این نیروها عملیات پاکسازی مناطق اطراف رود دیالی با هدف آماده سازی این منطقه برای استقبال از زائران اربعین حسینی (ع) را آغاز کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، عملیات مذکور با حضور نیروهای مهندسی نظامی و یگان‌های کشف و خنثی سازی بمب انجام می‌شود. سازمان حشدشعبی اعلام کرد که این عملیات با هدف تأمین امنیت زائران اربعین حسینی (ع) و پاکسازی مسیر آنها از هر خطری صورت می‌گیرد.

عملیات نیروهای حشدشعبی مشخصاً تفتیش و پاکسازی منطقه «بابا محمود» در نزدیکی رود دیالی را دربرمی گیرد. نیروهای حشدشعبی عراق علاوه بر مشارکت در عملیات ضدتروریستی در مناطق مختلف این کشور به تلاش‌های خود برای تأمین امنیت مراسم‌های مذهبی به ویژه در ماه محرم و صفر ادامه می‌دهند.

کد خبر 5861888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha