۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۴

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان:

شبکه برق خوزستان در پایداری کامل است

شبکه برق خوزستان در پایداری کامل است

اهواز- معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: شبکه برق انتقال و فوق توزیع استان از ابتدای تابستان تاکنون در پایداری کامل است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مهرداد بلادی موسوی با اعلام این خبر اظهار کرد: در بازه زمانی قبل از شروع پیک، آماده‌سازی شبکه با حضور گروه‌های عملیاتی و تعمیراتی و رفع اشکال از شبکه انجام شده تا شبکه برق با آمادگی حداکثری وارد پیک تابستانی شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر آماده سازی شبکه نیز ظرفیت‌های جدیدی در شبکه برق خوزستان ایجاد شده که با حضور رئیس جمهور (۸۷ هزار میلیارد ریال پروژه) افتتاح شده است، تصریح کرد: تنها در تیرماه سال جاری در بازه زمانی ۲ هفته‌ای ۵۶۵ مگاولت آمپر به ظرفیت پست‌های انتقال و فوق توزیع استان اضافه شد.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه این مقدار ظرفیت باعث ثبت رکورد توسعه شبکه در استان شد، تصریح کرد: انجام این اقدامات همراه با رصد و پایش لحظه‌ای شبکه و تعامل و همکاری صنعت برق در استان و همراهی مردم در موضوع مدیریت مصرف برق باعث شده که شبکه برق استان در پایداری کامل باشد.

بلادی موسوی با اشاره به وقوع دماهای بالای ۵۰ درجه در خوزستان و تداوم این دما برای چند روز متوالی، تصریح کرد: افزایش دما و وقوع دماهای بالای ۵۰ درجه که باعث شده دمای حرارتی تجهیزات به واسطه گرمای تأمین برق از ۶۵ درجه نیز عبور کند، بعضاً حوادث ناخواسته و کوتاه‌مدتی را در شبکه رقم زده که در کمترین زمان ممکن این حوادث که به صورت نقطه‌ای بوده با انتقال بار و مدیریت شبکه برطرف شده است.

وی توضیح داد: رخ دادن حوادث و بروز اشکال در تجهیزات به واسطه گرمای طولانی مدت و پرباری شبکه امری طبیعی است اما این حوادث با آمادگی نیروهای عملیاتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شده و اگر شبکه دچار خاموشی شده باشد، خاموشی‌های نقطه‌ای و ساعتی بوده است.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: شبکه برق خوزستان پیک ۹ هزار مگاواتی را با پایداری پشت‌سر گذاشته که نشان می‌دهد مدیریت شبکه و همکاری مردم در مدیریت مصرف برق به نتیجه نشسته است.

کد خبر 5862170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha