۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۴

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن کریم اوقاف گیلان در رودسر

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن کریم اوقاف گیلان در رودسر

رودسر- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری مسابقات قرآنی این سازمان در مرحله استانی به مرکزیت رودسر خبر داد و گفت: ۱۳۹ متسابق در این مسابقات حضور دارند.

حجت السلام ستار علیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال یک هزار و ۲۰۰ نفر از فعالان قرآنی در رشته‌های مختلف مسابقات قرآنی اوقاف ثبت نام کرده‌اند که نسبت به سال گذشته ۲۰۰ درصد افرایش داشته است.

وی اضافه کرد :۱۳۹ نفر از متسابق گیلانی در مرحله استانی مسابقه شرکت می‌کنند که از این تعداد ۶۴ نفر خانم و ۷۵ نفر آقا هستند که در رشته‌های ۵ جز، ۲۰ جز قرآن کریم، ترتیل، دعا خوانی، مدیحه سرایی با هم به رقابت می‌پردازند.

مدیر کل اوقاف گیلان با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی، قرآن کریم احیا و هویت دیگری پیدا کرد، اضافه کرد: امروز با تغییر نگرش مردم دنیا در ارتباط با قرآن؛ فضای قرآنی و حضور جوانان و نوجوانان در حوزه‌های مختلف بیشتر مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه گیلان پس از شیراز و مازندران سومین استانی است که بیشترین بقاع متبرکه را دارد، گفت: در کنار موقوفات و مدیریت بقاع متبرکه فعالیت‌های قرآنی نیز صورت می‌گیرد.

مدیر کل اوقاف گیلان بحث موقوفات، مدیریت بقاع متبرکه و حوزه قرآنی را سه وظیفه عمده اوقاف عنوان کرد و افزود: ۴۰ مؤسسه قرآنی در حوزه آموزش در بقاع متبرکه مرکز افق فعالیت دارند.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه از سال ۹۱ تاکنون ۳۰۰ مربی در اوقاف آموزش حفظ قرآن دیدند که برخی نیز در بقاع متبرکه مشغول فعالیت هستند، اضافه کرد: در حوزه ترویج، آموزشی هر سال ۵۰۰ محفل انس با قرآن، ۱۰۰۰ جلسه جز خوانی قرآن، ۵۰۰ جلسه کرسی تلاوت و تفسیر با حضور قاریان بین المللی، استانی در سراسر استان برگزار شد.

وی از برگزاری مسابقات قرآنی به نام شهدای دولت در رودسر بویژه شهیدان انصاری و نورانی در هفته دولت خبر داد و گفت: این مسابقات به مدت دو روز در رودسر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علیزاده اهداف برگزاری این مسابقات را ایجاد فضای قرآنی در شهرستان‌ها و آشنایی مردم بویژه نخبگان جوانان در حوزه‌های قرآنی عنوان کرد و افزود: استان گیلان پیشرفت‌های خوبی در حوزه قرآنی داشته است.

کد خبر 5862362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha