۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۳۸

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

تحقق ۳۳درصدی اشتغال گلستان در ۴ ماهه نخست سال جاری

تحقق ۳۳درصدی اشتغال گلستان در ۴ ماهه نخست سال جاری

گرگان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه امسال تعهد اشتغال استان۲۵هزار و۳۱۰ نفر است، گفت: ۸هزار و ۸۸۲ ثبت نامی در۴ماهه نخست امسال داشتیم که تحقق ۳۳ درصدی را شامل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر حسینعلی خواجه مظفری شامگاه سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال، اظهار کرد: تعهد اشتغال استان در سال گذشته ۳۸ هزار و ۳۱۰ نفر بود اما نزدیک به ۳۹ هزار نفر اشتغال محقق شد که این از رشد ۱۲۴ درصدی تحقق اشتغال استان خبر می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه در سال جاری تعهد اشتغال استان ۲۵ هزار و ۳۱۰ نفر است، افزود: ۸ هزار و ۸۸۲ ثبت نامی در ۴ ماهه نخست امسال داشتیم که تحقق ۳۳ درصدی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در بخش توسعه کارافرینی رتبه اول، در بخش مشاغل خانگی رتبه سوم را در سطح کشور کسب کرده است.

خواجه مظفری از راه اندازی سامانه جستجوی شغل با ادرس shoghl.mcls.gov.ir در اردیبهشت سال جاری خبرداد و گفت: تاکنون ۳۳۱ کارفرما و یک هزار و ۸۰۱ کارجو در سامانه ثبت نام کردند.

وی اضافه کرد: با چنین سامانه‌ای یک هزار و ۷۱۹ فرصت شغلی ایجاد شد که در این راستا ۴۴۴ نفر مشغول به کار شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از بیمه صندوق روستایی و عشایری به عنوان یک ظرفیت یادکرد و گفت: تاکنون ۵۷۱ نفر در سامانه رصد ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۶۰ نفر ثابت شده و سایر افراد از گردونه خارج شدند.

وی افزود: در صندوق بیمه عشایری و روستایی ۷۸ هزار و ۵۰۰ بیمه شده است که از این تعداد ۳ هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند.

خواجه مظفری تاکید کرد: وجه تمایز بیمه تأمین اجتماعی با صندوق عشایری روستایی اجباری بودن بیمه تأمین اجتماعی و اختیاری بودن بیمه صندوق عشایری و روستایی است.

کد خبر 5862635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha