۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۴۳

وزیر دادگستری ترکیه:

سوئد به‌هیچ خواسته ما برای استرداد تروریست‌ها پاسخ نداده است

سوئد به‌هیچ خواسته ما برای استرداد تروریست‌ها پاسخ نداده است

وزیر دادگستری ترکیه امروز در مصاحبه‌ای اعلام کرد: سوئد به هیچ خواسته ما برای استرداد تروریست‌ها پاسخ نداده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریپورت آز، وزیر دادگستری ترکیه امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: سوئد حتی یک درخواست ما برای استرداد تروریست ها را هم برآورده نکرده است.

«یلماز تونج» (Yilmaz Tunc) وزیر دادگستری ترکیه در گفتگو با شبکه تلویزیونی هابر در این خصوص گفت: سوئد هنوز هیچ یک از ۲۸ درخواست ترکیه برای استرداد تروریست ها را اجابت نکرده است

این مقام ترکیه در این ارتباط ادامه داد: ما ۲۸ درخواست برای استرداد افراد مرتبط با گروه‌ های تروریستی را برای سوئد ارسال کردیم. متأسفانه ۲۲ مورد از آنها رد شدند. ۹ درخواست برای اعضای پ ک ک، ۸ درخواست هم در ارتباط با اعضای گروه تروریستی فتو و ۵ عضو از گروه های دیگر ارائه کردیم.

وزیر دادگستری ترکیه اضافه کرد: همچنین ۳ درخواست دیگر ارائه کردیم که به دلیل مرگ متهمان یا شرایط مشابه رد شد. ۳ درخواست ما در انتظار پاسخ است، اما نهاد قضایی سوئد تصمیم منفی خود درباره این درخواست ها را عملا اعلام کرده است.

تونچ یادآور شد که سوئد قصد خود برای تبدیل شدن به بخشی از ناتو در این ائتلاف را اعلام کرده است؛ این موضوع یعنی تصویب درخواست در دستور کار مجلس ما خواهد بود و پارلمان حین بحث همه ظرایف را در نظر خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: انتظارات ما از سوئد روشن است: انتظار داریم استکهلم تروریست ها را به ما تحویل دهد. اما هیچ پیشرفتی در این زمینه وجود ندارد.

«یلماز تونج» اضافه کرد که قانون جدید مبارزه با تروریسم از ماه ژوئن در سوئد اجرایی شده است؛ اما معمولا متن چنین قوانینی بسیار گسترده هستند و به همین دلیل مشکل حوادث هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد بسیار مهم است؛ ما انتظار داریم که این اقدامات متوقف شوند.

کد خبر 5863280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha