۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر:

همه ما باید قدردان مقاومت و ایثار آزادگان باشیم

همه ما باید قدردان مقاومت و ایثار آزادگان باشیم

همدان-رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر گفت: همه ما باید قدردان مقاومت و ایثار آزادگان باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، داوود فرجی عصر پنجشنبه در همایش تجلیل از آزادگان ملایر در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، اظهار کرد: شهرستان ملایر ۱۱۹ آزاده سر افراز دارد که از این تعداد چندین نفر در قید حیات نیستند.

وی افزود: اسرا در صف اول مقاومت ملت ایران استوار ایستادند و همه ما باید قدردان مقاومت و ایثار این دلیر مردان باشیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر با اشاره به برنامه‌های متنوع این هفته برای آزادگان ملایر گفت:
برگزاری جلسه کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با موضوع سالروز بازگشت آزادگان در فرمانداری، غبارروبی مزار مطهر شهدا و آزادگان آسمانی در بهشت هاجر، برگزاری مسابقات ورزشی از جمله برنامه‌های سالروز ورود آزادگان در ملایر بوده است.

فرجی خاطرنشان کرد: تبلیغات محیطی گردهمایی آزادگان، دیدار با تعدادی از خانواده آزادگان آسمانی همراه مسئولین، سخنرانی یکی آزادگان قبل خطبه‌های نماز جمعه ۲۰ مرداد، تجلیل ادارات از آزادگان شاغل بازنشسته، تبیین ۲۶ مرداد توسط ائمه جماعات در مساجد و… از دیگر برنامه‌های انجام شده در سالروز ورود آزادگان در ملایر است.

در ادامه فرشاد کشاورزیان نیز ضمن تبریک ۲۶ مرداد ماه به آزادگان گفت: آزادگان، هیچ‌گاه متعلق به یک مقطع از تاریخ نیستند، بلکه همواره مانند روحی در همه ارکان کشور و ملت جاری شده‌اند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر افزود: باید یاد و سرمشق‌های جنگ را در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با زبان هنر حفظ و نگه داری کنیم.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان نیز با اشاره به ارزش و اهمیت آزادگان نزد مردم اظهار کرد: آزادگان در زمان دفاع مقدس بدترین شرایط اسارت را تحمل کردند تا امروز برای ما امیدبخش باشند.

حمیدرضا آقا بیگی افزود: حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی وابسته به آزادگانی است که از همه چیز خود گذاشتند و قطعاً عرق ملی بیشتری به این مملکت دارند.

رئیس انجمن سینمای جوان ملایر در حاشیه این افتتاحیه گفت: در این نمایشگاه ۴۰ فریم عکس از ۱۵ هنرمند عکاس عضو انجمن سینمای جوان ملایر و کانون عکاسان به نمایش گذاشته شده است.

امید وفایی خاطرنشان کرد: در این عکس‌ها تلاش شده از زوایای دید مختلف واقعه کربلا را در آئین‌های مختلف عزاداری به نمایش گذاشته شوند و عکس‌ها بازتاب آئین عزاداری و محرم باشد.

وفایی با بیان اینکه عکس‌ها تنوع زاویه دید دارند، خاطرنشان کرد: این مجموعه تنها مجموعه شهرستان است که هر ساله در حوزه عکاسی از آئین‌ها و مراسم‌های مذهبی فعالیت می‌کند.

در پایان این مراسم نمایشگاه عکس آئین عزاداری و محرم که به همت انجمن سینمای جوان ملایر و کانون عکاسان برپا شده بود، افتتاح شد.

بیان خاطرات چند تن از آزادگان و اجرای نمایش «چکه صدای دریا» به کارگردانی مهدی اکبری نیز از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

کد خبر 5863993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha